Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A nagy helycsere: amikor utolsó lesz az első

2012. április 29. 03:00 - zsoltaros

„Így lesznek az utolsókból elsők, és az elsőkből utolsók.” (Máté 20:16)

Egyre közelebb a nagy helycsere napja. Akikre ámulattal tekintesz most, a sor végére kerülhetnek az ítélet napján.

Az irigység bűnéről beszélgetve megjegyeztük, hogy ártalmas, mert megakadályoz a céltudatos életvitelben.

  • Amikor irigykedsz, Isten-adta sajátosságaidat tagadod meg. „Te alkottad veséimet, te formáltál anyám méhében… Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam, mintha a föld mélyén képződtem volna." (Zsolt. 139:13,15)

 

  • Irigykedve az Istent is sértegeted. „Ugyan ki vagy te, ember, hogy perbe szállsz az Istennel? Mondhatja-e alkotójának az alkotás: ’Miért formáltál engem ilyenre?" (Róm. 9:20)

 

  • Az irigység rossz irányba tereli a figyelmedet. „Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti: nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak.” (Mt. 6:24)

 

  • Célt tévesztesz, ha irigy vagy. "Aki az eke szarvára teszi a kezét, és hátratekint, nem alkalmas az Isten országára." (Lk. 9:62)

 

  • Míg irigykedsz, tékozolod az idődet és az energiádat. „És láttam, hogy minden fáradozást és sikeres munkát az emberek kölcsönös irigysége kísér. Ez is hiábavalóság és hasztalan erőlködés! … Van egyedülálló ember, akinek nincs senkije, sem fia, sem testvére, még sincs vége fáradozásának; nem elégszik meg a gazdagsággal, és nem mondaná: Ugyan kiért fáradozom, és kiért vonom meg magamtól a jót? Ez is hiábavalóság és elhibázott dolog.” (Préd. 4:4-8)

 

  • Az irigység más, súlyos bűnökhöz vezet. „Mert ahol irigység van, és viszálykodás, ott zűrzavar és mindenféle gonosz tett található.” (Jak 3:16)


Imádkozzunk!

„Atyám, megvallom, irigy vagyok. Ki szeretném most vetni ezt az érzést a szívemből a segítségeddel. Segíts rajtam, hogy ne méricskéljem másokhoz magam, és tudjak áldásaidat mások életén látva is örülni. Segíts meglátnom, hogy a kegyelem ajándékait nem mérted szűken nekem, és bőségesen kínálsz belőlük másoknak is. Nem feledhetem, hogy mindig többet adsz, mint amit megérdemlek.

Bocsásd meg, hogy hálátlanul birtoklom, amim már megvan. Uram, szégyellem magam. Ha újból panaszkodnék az életem miatt, kérlek, nevelj mélyebb bizalomra irántad, és segíts hinnem, hogy te mindig jót akarsz nekem. Mindenekelőtt, add, hogy teljes akaratommal kövessem a velem kapcsolatos tervedet! Legyek azzá, akivé szerinted lennem kell. Emlékeztess, hogy a birtokolható dolgoknál értékesebbnek tartsam az emberi kapcsolatokat, és segíts másokat szeretettel szolgálni inkább, mintsemhogy irigykednék rájuk. Az Úr Jézus nevében kérem ezeket.”

(Daily Hope by Rick Warren, 2012.04.22)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása