Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Felejtsd el a múltat, inkább a céljaidra összpontosíts

2014. szeptember 14. 03:00 - FodorImi

 "Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.” (Filippi 3:13-14)



A múltad a múlt. Te nem vagy a múltad. A múlt hatással van rád, de nem a múltad határoz meg. Ami ma számít, az nem a múltad. Engem nem érdekel, hogy mit tettél, kivel tetted, milyen hosszú ideig tetted. Az nem te vagy. A Sátán azt mondja neked, hogy az te voltál, de ez nem igaz. Ami a mai napon fontos, az az, hogy milyen irányba indulsz el mostantól.

Ha növekedni akarsz, hagyd abba a múlton való töprengést, összpontosíts inkább a jövőre. Arra fókuszálj, amit akarsz, ne arra, amit nem akarsz, hogy megtörténjen veled. Fókuszálj a céljaidra, és nem a szokásaidra. Ezért nem működnek a diéták. Mikor diétázol, mire figyelsz egész idő alatt? Az ételre. A diéta alatt sokkal többet gondolsz az ételre, mint amikor nem diétázol. 

Vagy vegyük a dohányost, aki le akar szokni, és azt mondja: "...valamelyik napon a közeljövőben abba fogom hagyni a dohányzást, mert tudom, hogy ez káros a szervezetemre.” De egész idő alatt arra fókuszál, amit abba akar hagyni. Ez csak jobban gödörbe taszítja. Valami másra kell koncentrálni.

Ez az, amiről Pál beszél a Filippi 3:12-ben: "Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.”

Azonban azt se hagyd figyelmen kívül, amit a következő két versben olvasunk: "Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.”

Ne arra fókuszálj, ami már megtörtént, hanem arra, amit akarsz, hogy ezután történjen. Ha úgy vezetsz, hogy közben egyfolytában a visszapillantó tükröt nézed, összetöröd magad. Ezért állj meg! Vége, elmúlt! Ha jól akarod befejezni a versenyt, bíznod kell Istenben, időt kell szánnod Rá minden nap, hogy megtöltsd a gondolataidat Isten Igéjével, hogy Istennek a te életedre vonatkozó céljaira tudj összpontosítani, ne a múltadra.

Beszéljetek róla

  • Mi az a múltadból, amit nehezen tudsz elhagyni, mert nehéz azon többé nem gondolkodni, vagy időzni?
  • Milyen gondolatokkal helyettesíthetnéd ezeket az emlékeket, hogy hitben előbbre juss?
  • Tölts ma időt azzal, hogy gondolkodj és imádkozz az életed céljaiért, és azért az irányért, amerre Isten akar vezetni.

(Daily Hope by Rick Warren – 2014.09.07)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása