Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Engedd, hogy Jézus könnyítsen a terheden

2015. január 14. 03:00 - torokaron

"Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. Mert az én igám jó, és az én terhem könnyű." (Máté 11:28-30)

heavy-burden-basket-shoulder.jpg

Nem tudom, hogy milyen terheket cipelsz. Nem tudom, hogy mi nyomaszt. De tudom a választ.

Jézus azt mondja, hogy "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. Mert az én igám jó, és az én terhem könnyű." (Máté 11:28-30)

Sokáig nem értettem ezt az igeverset, mert nem tudtam pontosan, hogy mi is az az iga. Amikor Jézus azt mondta, hogy „Vegyétek magatokra az én igámat”, nekem ez úgy hangzott, mintha egy újabb terhet akarna rám tenni. Van már éppen elég teher a nyakamon, Uram. Nem szeretném még a te gondjaidat is hordozni.

Az iga azonban egy olyan szerkezet, ami két férőhelyes, vagyis egyszerre két ökör számára is van benne hely, hogy azok együtt tudják húzni a szekeret.

Az iga azért nagyon jelentős, mert megfelezi a teher súlyát. Iga nélkül egy ökörnek kell az egész terhet vinnie. Viszont ha az iga segítségével egy másik ökröt is befogsz a szekér elé, akkor már ketten együtt húzzák azt, és így a teher súlya is megfeleződik.

Amikor Jézus azt mondja, hogy vedd fel az ő igáját, akkor ezzel nem azt mondja, hogy Ő átadja neked minden gondját. Jézusnak nincsenek gondjai! Hanem azt mondja, hogy Ő elhordozza veled a problémáidat. Ő megosztja a terheden. Át fogja venni a benned felhalmozott stresszt és veled együtt hordozza majd.

Wow!

A Biblia három igét használ ebben az igeszakaszban: jön, megtanul és felvesz. Jézus azt mondja, „Jöjj hozzám. Alkossunk egy csapatot. Tanuljátok meg, hogy én hogyan csinálom. Vegyetek fel egy könnyebb terhet. Ez csökkenteni fogja az életetekben lévő stresszt. Könnyebbé válik majd számotokra a tájékozódás.”

Amikor Krisztussal együtt hordozod az igát, akkor együtt mozogsz vele. Ugyanabba az irányba mész, ugyanazzal a sebességgel. És! A megfelelő irányba, a megfelelő sebességgel.


Beszéljetek róla

  • Miért nehéz néha elfogadni a segítséget valakitől, aki segíteni akar a terhed elhordozásában annak érdekében, hogy az életed könnyebb legyen?
  • Vannak olyan emberek az életedben, akik hajlandóak ezt megtenni érted? Te hogyan áldozod oda magad, hogy mások terhein segíts?
  • Isten tud már mindent a gondjaidról. Hogyan mutatod meg neki, hogy kész vagy az Ő igáját felvenni?

 

*(Daily Hope by Rick Warren, 2015.01.07.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása