Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten válasza a nagylelkűségedre

2015. június 12. 03:00 - Florabell

„Isten képes arra, hogy neked adjon mindent, amire szükséged van, és még sokkal többet, hogy ne csak a te szükségeidre legyen elég, hanem azon felül is bőségesen maradjon, hogy örömmel adhass másoknak” (2 Korinthus 9,8 TLB fordítás)

Hallottam egy történetet egy emberről, aki elvitte a fiát a McDonald’s-ba, és extra nagy adag sült krumplit vett neki. Hazafelé menet a sült krumpli olyan csábítóan illatozott, hogy átnyúlt, vett egy kis darab krumplit a fia dobozából, és megette. A fia mérges lett: „Apa, nem veheted el! Ez az én sült krumplim!” Az apának három dolog jutott eszébe:

„Először is, a gyermekem elfelejti, hogy a krumpli teljes mértékben tőlem származik. Én vittem el a McDonald’s-ba, én rendeltem, én fizettem az ételért, én adtam neki, én viszem őt haza. Egyedül miattam, a Nagy Sültkrumpli-adományozó miatt lehet neki egyáltalán sült krumplija!”

„Másodszor, a gyermekem nincs tisztában azzal, hogy a krumplit bármelyik pillanatban visszavehetném. Másrészt viszont egy egész kamionnyi krumplit vehetnék neki, ha akarnék, mert mindkettőre megvan a hatalmam.”

„Harmadszor, nincs szükségem az ő krumplijára. Könnyedén vehetek magamnak. Ha akarom, száz dobozzal is vehetek magamnak. Csak azt akartam, hogy megtanulja az önzetlenséget.”

Isten azt akarja, hogy te is megtanuld ezt a három leckét, hogy nagylelkű tudj lenni más emberekkel. Először is, Isten azt akarja, hogy emlékezz: mindennek ő a forrása. Nem lenne semmid – még az életed sem! – ha mindez nem lenne az övé. Ő döntött úgy, hogy megteremt, és mindazt neked adja, amid van. Másodszor, Isten mindent elvehet egy szempillantás alatt, de kétszer ennyit is adhat, mert megvan rá a hatalma. Harmadszor, Istennek nincs szüksége a pénzedre. Azt szeretné, hogy megtanuld az önzetlenséget és a nagylelkűséget. Azt akarja, hogy fejlődjön a hited.

Mi történik, ha nagylelkűbb emberré kezdesz válni? Isten azt mondja a 2 Korinthus 9,8-ban: „Isten képes arra, hogy neked adjon mindent, amire szükséged van, és még sokkal többet, hogy ne csak a te szükségeidre legyen elég, hanem azon felül is bőségesen maradjon, hogy örömmel adhass másoknak” (TLB fordítás)

Isten azt mondja, hogy ha gyakorlod a nagylelkűséget, mindent meg fog adni, amire szükséged van, ezen felül még többet, hogy másokkal is megoszthasd. Olyan csatornát keres, mint egy szívószál – valakit, aki azt mondja: „Uram, használj engem, hogy áldássá lehessek mások számára”-, és ha megtalálja, elkezdi rajta keresztül önteni az áldásait.

Ha megtanulod a nagylelkűséget, Isten gazdagabban meg fog áldani, mint azt el tudod képzelni!

Beszéljetek róla:

  • Hogyan bánsz a vagyonoddal és az anyagi erőforrásaiddal, miután megértetted, hogy minden Istené?
  • Ha Isten ma mindent elvenne tőled, hogyan reagálnál rá?
  • Hogyan mutathatnád ki a nagylelkűségedet ezen a héten?

 

* (Daily Hope by Rick Warren, 2015.06.05.)

Szólj hozzá!
Címkék: nagylelkűség

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása