Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Gyakorolj kegyelmességet másokkal szemben!

2016. október 28. 03:00 - kennedymárti

„A Mennyből jövő bölcsesség mindenekelőtt tiszta; ezenfelül békeszerető, figyelmes, engedelmes, telve van irgalommal, jó gyümölcsöt terem, pártatlan és őszinte.” (Jakab 3:17, NIV fordítás)

A Biblia azt mondja, hogy a bölcsesség telve van kegyelemmel és jó cselekedetekkel. „A Mennyből jövő bölcsesség mindenekelőtt tiszta; ezenfelül békeszerető, figyelmes, engedelmes, telve van irgalommal, jó gyümölcsöt terem, pártatlan és őszinte.” (Jakab 3:17, NIV fordítás)

Másképpen kifejezve, bölcs dolog irgalmasságot gyakorolni az emberek felé, amikor éppen hibáznak, amikor elrontanak valamit, amikor bűnbe esnek, amikor ügyetlenkednek, amikor tévednek, amikor elbuknak.

Ki a legbölcsebb személy az univerzumban? Isten. Ki a legkegyelmesebb személy az univerzumban? Isten. Tehát amikor én ítélkezem, bolond vagyok. Amikor kegyelmet gyakorolok, akkor Istenhez vagyok hasonló. És ezt tenni bölcs dolog! Bölcs dolog kegyelmesnek lenni másokhoz, mert Isten is az hozzád, minden nap.

Minden, amit kaptál az életben, ajándék Istentől; még a következő lélegzetvételed is. Ha azt kapnád, amit megérdemelsz, már nem is élnél. Mégis, Isten nem azt adja, amit megérdemelsz, hanem azt, amire szükséged van. Ez a kegyelem.

A bölcs ember azt adja a másik embernek, amire szüksége van, nem azt, amit megérdemel. Ez a kegyelem, és ez a bölcsesség. Az okos ember nem hangsúlyozza mások ballépését, hanem kegyelmet gyakorol.

A példabeszédek könyve 17. fejezetének 9. verse azt mondja, „A szeretet megbocsátja a hibát; az amiatt való zsémbeskedés pedig szétszakítja még a legjobb barátokat is.” (TLB fordítás)

Engedd meg, hogy beszéljek egy párról; ők a Saddleback gyülekezet tagjai. Mike évek óta a Saddleback dolgozója. Azon a napon, amikor ő és a felesége, Sally az 50. házassági évfordulóját ünnepelte, láttam a parkolóban. Sally már majdnem indulni készült, amikor odamentem az autójához, hogy gratuláljak neki. Megkérdeztem, „Mi a titka az 50 éves házasságnak?” Ő rám nézett, és azt mondta, „Pásztor, az, hogy sosem próbáltam megváltoztatni őt.”

Amikor elhajtott az autójával, odamentem Mike-hoz, és ugyanazt kérdeztem. „Mike, mi a titka az 50 éves házasságnak?” Ő is azt válaszolta, „Sosem próbáltam megváltoztatni őt.”

A bölcsesség csordultig van kegyelemmel.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Hogyan tudod a kapcsolatodban megmutatni a kegyelmességet?
  • Gondolj valakire, akinek szüksége van arra, hogy megtapasztalja az irgalmasságot. Hogyan tudsz ma irgalommal viselkedni azzal a személlyel?
  • Kik azok a személyek, akikről úgy vélekednél, hogy bölcsek, a fenti leírás alapján? Hogyan mutatják be azok az emberek a bölcsességet?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2016. 10. 21.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása