Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Nem kell küzdenünk a kritikusokkal

2017. június 01. 03:00 - Abidzsil

"Ezért ezt az üzenetet küldtem nekik: Nagy munkában vagyok! Nem tudom abbahagyni, hogy eljöjjek, és találkozzak veletek. Négyszer küldték ugyanezt az üzenetet, és én mindig ugyanezt feleltem nekik.” (Nehémiás 6,3-4 NLT)

criticism-stick-figure_1.jpg

A negatív emberek eltérítenek. Tudod, Isten egy fontos megbízást adott neked. De a kétkedő emberek azt mondják, hogy rossz ember vagy. Rosszul állsz hozzá a dolgokhoz. Rossz módon közelíted meg.

Vegyük Nehémiást például. Ő nem volt se lelkész, se pap. Egy üzletember volt. A babilóniaiak foglyul ejtették az izraelitákat. Az izraeliták 70 évig rabságban voltak – aztán a babilóniaiak hazaengedték őket. Jeruzsálemet védtelen volt, és lerombolták. Nehémiásnak volt egy jó ötlete. "Újraépítem a városom. Egy védőfallal kezdem az újjáépítést.”

Azonnal szembekerült azokkal, akik ezt ellenezték.

Izrael ellenségei nem akarták Jeruzsálemet védve látni. A vezetők látták, hogy minden lehetőséget elleneznek. Az életemben soha nem csináltam semmit, amit ne ellenzett volna valaki. Ha van egy lehetőséged és valaki aki ellenzi azt, akkor ott megtalálod Isten akaratát.

Nehémiás ellenségei minden lehetőséget megpróbáltak, hogy megállítsák őt a Jeruzsálem körüli fal újjáépítésében. Gúnyolták, pletykáltak róla, és fenyegették őt. Mikor ezek közül semmi nem működött, megpróbálták vitával lassítani.

A kritikusaid – a kétkedők, akik meg szeretnének akadályozni abban, amire Isten elhívott téged – ugyanazokat a trükköket fogják használni. Gúnyolni fognak, pletykákat fognak terjeszteni rólad, és még meg is fenyegetnek, hogy rávegyenek, hagyd abba azt, amire Isten elhívott téged.

Ahelyett, hogy rájuk hallgatsz, válaszd azt az utat, amit Nehémiás is.

"Ezért ezt az üzenetet küldtem nekik: Nagy munkában vagyok! Nem tudom abbahagyni, hogy eljöjjek, és találkozzak veletek. Négyszer küldték ugyanezt az üzenetet, és én mindig ugyanezt feleltem nekik.” (Nehémiás 6,3-4 NLT)

Nem kell küzdenünk a kétkedőkkel. Nem éri meg. Billy Graham egyszer azt mondta nekem, hogy dagonyázhatsz egy disznóval, de csak az egyikőtök fogja élvezni a küzdelmet. Igaza volt. Hogyha magadra veszed azt, amit a negatív emberek mondanak arról, amit csinálsz, csak vesztegeted az idődet.

Nehémiás nem védte meg a munkáját. Neked sem kell megvédened önmagad. Csak engedd el. Legyen elég hited, és várd a napot, amikor Isten munkájáról a te életeden keresztül bebizonyosodik, hogy jó.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Miért olyan nehéz figyelmen kívül hagyni a kétkedőket?
  • Hogyan néztél szembe ellenzőkkel és kétkedőkkel úgy, hogy Istent követted?
  • Mit mondhatsz ezután a kétkedőknek aszerint, amit ma tanultál?

 

* (Daily Hope by Rick Warren, 2017.05.25.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása