Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A bűnvallásban gyógyító erő van

2017. június 17. 03:00 - Erika1832

“Mielőtt bevallottam bűneimet, csontjaim erőtlenek voltak, és egész nap csak nyögtem.” (Zsolt. 32:3 CEV)

kacsa1.JPG

Nem csak az árthat az egészségünknek, ha túl sok ételt nyelünk le. Ennél még rombolóbb hatása lehet az egészségünkre annak, ha a bűneinket "nyeljük le” és hallgatjuk el.

Az egészségünk szempontjából az egyik legjobb döntés az, hogy elfogadjuk Isten bűnbocsánatát. Sok ember egész zsáknyi bűnt cipel a hátán az élete során. Ha valaki állandóan a "bűnök zsákját" hordozza, nem tudja hatékonyan szolgálni Jézust, ráadásul még az egészségét is tönkreteszi.

A 32. Zsoltár 3-5. verseiben ezt olvassuk: „Mielőtt megvallottam bűneimet, csontjaim erőtlenek voltak, és egész nap csak nyögtem. Éjjel és nappal kezed rám nehezedett, és az erőm elpárolgott, mint a nyári hőségben. Ezért megvallottam bűneimet, mind elmondtam Neked. Így szóltam: „Elmondom minden bűnömet az Úrnak.” És akkor Te megbocsájtottál nekem, és minden bűnömet elvetted.”(CEV ford.)

2013 októberében a Princeton Egyetem és a Waterloo Egyetem kutatói  tudományosan is igazolták, amit Dávid király századokkal korábban állított, vagyis hogy fizikailag is érezhetjük a bűntudat ránk nehezedő, nyomasztó hatását.

Istennek azonban van egy bárki által jól alkalmazható módszere arra, hogy hogyan szabadulhatunk meg a testet-lelket gyötrő bántudat érzésétől. Ez nem más, mint a bűnbánat.

Hogyan bánhatod meg a bűneidet?


1. készíts egy erkölcsi leltárt. A 138. Zsoltár 23-24. verse ezt mondja: "Vizsgálj meg engem Uram, és ismerd meg szívemet; próbáld meg a gondolataimat. Mutass rá bármire, amit találsz bennem, amivel szomorúságot okoztam neked, és vezess engem az örök élet útján" (TLB ford.). Azaz, kezdd azzal, hogy fogsz egy ceruzát és papírt, és kérd meg Istent, hogy juttassa eszedbe minden bűnödet. Szánj rá időt bőségesen, ne siesd el, és légy tényszerű, fogalmazz pontosan. Írd le ezeket a bűnöket nyugodtan, hiszen ezt a listát csak te látod egyedül. Később, amikor végeztél, az egészet összetépheted majd.


2. Ismerd el, hogy hibás vagy és bűnt követtél el. A gyógyulást leginkább visszatartó erő sokszor mi magunk vagyunk. Ne próbálj magyarázkodni a bűneiddel kapcsolatban, és ne is kicsinyítsd le azokat. Az is lehet, hogy nem 100%-ig te vagy a hibás, de vállald fel azt, ami a te részed.


3. Kérj bocsánatot Istentől a bűneidért. Hidd el, hogy Ő meg fog bocsátani neked. Kérd meg Őt, hogy annak alapján bocsásson meg neked, amit megígért az 1Jn. 1:9-ben: “Ha megvalljuk bűneinket, ő hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.” Ne kolduld a megbocsátást, és ne is alkudozz Istennel érte, csak higgy abban, hogy Isten meg fog bocsájtani.

Ne szolgáltasd ki magadat egy szellemi szívinfarktus veszélyének. Isten használni akar téged! Ezért valld meg Istennek a bűneidet. Legyen ez egy új kezdet a számodra.

És látni fogod, hogy Isten mi mindent fog véghez vinni rajtad keresztül.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Készíts egy listát azokról a bűneidről, melyeket még soha nem vallottál meg Istennek. Ismerd el, hogy hibás vagy azért, amit elkövettél, és kérj bocsánatot mindenért, ami a listádon van.
  • Mi tart vissza, hogy megvalld bűneidet Istennek?
  • Esetleg vannak olyan bűnök az életedben, amelyek megvallása nagyobb nehézséget jelentenek, mint a többi bűn? Miért?

* (Daily Hope by Rick Warren, 2017.06.10.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása