Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Lassíts le, tanulj meg elégedettnek lenni

2016. október 10. 03:00 - Babacson

"...mert én megtanultam, hogy bármilyen körülmények között elégedett legyek. (Filippi 4:11, NIV fordítás)

happy-face.jpg

Ha komolyan le akarsz lassítani, nem a napirendeddel kezdesz, hanem a szíveddel. 

Pál a Filippiekhez írt levelében azt írja, hogy "...én megtanultam, hogy bármilyen körülmények között elégedett legyek." (Filippi 4:11, NIV fordítás) Figyeld meg a "megtanultam" szót. Természetednél fogva nem vagy egy elégedett személy. Én sem vagyok! Én egy elégedetlen ember vagyok. Természetemből adódóan szeretném, ha a dolgok másképpen lennének, jobban alakulnának. Nem része a természetemnek, hogy elégedett legyek, de a tiédnek sem. Ha viszont le akarod lassítani az életed, meg kell tanulnod elégedettnek lenni. Ez viszont időbe telik. 

Hogyan leszel elégedett? Pál azt mondja: "Valóban nagy nyereség a kegyesség megelégedéssel, mert semmit sem hoztunk a világba, nem is vihetünk ki semmit belőle. De ha van élelmünk és ruházatunk, elégedjünk meg vele." (1 Timóteus 6:6-8, NIV fordítás) 

Pál azt írja, hogy az élet nem a dolgokról szól. Semmim sem volt, amikor megszülettem és semmim sem lesz, amikor meghalok. Valóban szűkségem van dolgokra, de az élet nem róluk szól, így megelégedek azzal, amim van. 

Hadd magyarázzam el, hogy mi nem megelégedés. A megelégedés nem az, hogy elhanyagolod az ambícióidat. Kell, hogy legyenek vágyaid. Ki kell hoznod a legjobbat abból, amit Istentől kaptál. Isten azt mondja, hogy jó, ha tőle kapott vágyaid vannak. A megelégedés nem azt jelenti, hogy nincsenek céljaid, álmaid, vagy terveid az életedre. 

A megelégedés azt jelenti, hogy nincs szűkséged többre ahhoz, hogy boldog légy. Boldog vagy azzal, amennyivel most rendelkezel.

A boldogság egy választás. Annyira vagy boldog, amennyire eldöntöd, hogy az vagy! Nem foghatod a boldogtalanságot a körülményeidre. Ha most nem vagy boldog a körülményeiddel, más körülmények között sem lennél az. Mindig lenne valami, amivel elégedetlen vagy. Egy romlott földön élünk, semmi sem tökéletes. 

Isten azt szeretné, hogy a nehéz helyzetek ellenére is boldog légy, úgy, hogy bízol abban, hogy Ő pontosan azt adja meg, amire szűkséged van és pontosan akkor, amikor szűkséged van rá. A megelégedés egy folyamat. Milyen lépéseket tehetsz meg ma a hála felé?

Beszéljetek róla

  • Hogyan segíthet lelassítani az életed, ha megtanulod a megelégedést?
  • Mit jelent ha valakinek Istentől kapott vágyai vannak?
  • Mivel a megelégedés egy folyamat, milyen lépéseket tehetsz meg ma a hála felé?

 
*(Daily Hope by Rick Warren 2016.10.03.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása