Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Amikor Isten nem azonnal válaszol...

2020. április 04. 03:00 - Ivanyina Krisztina

20200404.jpg

„Bizakodva várom Isten segítségét, amelyet megígért” (Zsolt 130,5 TLB fordítás).

Isten azt akarja, hogy türelmesen várakozz, amíg választ kapsz imáidra, és azt is szeretné, hogy reménnyel telve várakozz. Legyen hited! Bízz Istenben, hogy meghallgat, és válaszolni fog imáidra. Amikor reménnyel várakozol, akkor látja meg Isten, hogy hiszel ígéreteiben. Hiszel abban, hogy amit megígért, teljesíteni fogja.

A híres Daniel Boone-t (a 19. század egyik legvakmerőbb amerikai felfedezőjét és vadászát) egyszer megkérdezték: „Eltévedt valaha is a vadonban?”, mire ő ezt válaszolta: „Nem, soha nem tévedtem el. Előfordult, hogy hetekig össze voltam zavarodva, de soha nem tévedtem el.”

Néhányatok talán most úgy érzi, összezavarodtak a dolgok az életében. Például a házasságodban. Imádkozol, hogy jobb legyen, de semmi sem változik. Vagy esetleg probléma van a munkáddal kapcsolatban, és ezt kérdezed: „Átvészelem a nehézségeket vagy nem? Vagy váltsak inkább munkahelyet?” Zavar állt be talán a kapcsolataidban. Lehet, hogy erőtlennek és reménytelennek érzed magadat, és úgy érzed, semmit sem tudsz tenni, hogy változtass a helyzeteden.

De ne csüggedj! És ne add fel! Nézz fel, és kezdj el imádkozni! Sok kérés volt az életemben, amelyre sosem kaptam választ Istentől. Volt például egy kérésem, amiért minden nap imádkoztam 24 éven keresztül, mégsem válaszolta meg Isten. Nem tudom, hogy miért döntött úgy, hogy nem válaszol arra az imára, és nem is értem. De eldöntöttem, akár megválaszolja, akár nem, úgy fogok meghalni, hogy hiszek az ő ígéreteiben. Mert Isten egy jó Isten, és ő tudja, hogy mi a legjobb nekem, még akkor is, ha én nem értem.

Amikor Isten nem válaszol az imáidra, emlékezz néhány nagyon fontos igazságra! Először is, Istennél van az irányítás, nem nálad. Ő jobban tudja, hogy mire van szükséged, mint te. Nincs olyan magas hegy, amelyet ő ne tudna elmozdítani. Nincs olyan nagy probléma, amelyet ne tudna megoldani. Nincs olyan mély bánat, amelyet ne tudna csillapítani. Isten mindent az irányítása alatt tart, és neki van egy terve.

Másodszor, gondolj arra, hogy akár választ kapsz az imáidra, akár nem, Isten meg fogja jutalmazni a kitartásodat. Ha nem ezen a világon, akkor az örökkévalóságban.

”Bizakodva várom Isten segítségét, amelyet megígért” (Zsolt 130,5 TLB fordítás).

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Istennek mely ígéreteire tudsz támaszkodni, miközben várod, hogy választ kapj tőle egy imádra?
  • Hogyan mutatta meg már neked Isten az ő hűségét?
  • Mit vársz Istentől, hogy megtegyen az életedben? Az, amit vársz, hogyan mutat rá Isten nagyságára?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2020.03.28.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása