Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A hibától való félelem ne tartson vissza!

2020. december 12. 03:00 - FodorImi

fear_1.jpg

„Isten nem olyan szellemet adott nekünk, amely félelmet kelt bennünk, hanem a hatalom, a szeretet és az önuralom szellemét”  (2Tim 1,7 NCV).

Éppen csak három hónappal azután, hogy Kay és én összeházasodtunk, fizikailag és mentálisan teljesen összeomlottam, és végül kórházba kerültem. Tele voltam a hibától való félelemmel, és azt gondoltam, vége az életemnek, bár még csak 21 éves voltam. A kórházban a pszichiáter azt mondta, pihennem kell egy ideig.

Így hát elutaztunk szüleim észak-karolinai otthonába, ahol továbbra is azt éreztem, hogy teljes csőd vagyok. Azt gondoltam, semmit sem tudok kezelni. Minden felzaklatott, minden idegesített.

Aztán egy éjjel azt álmodtam – a kudarc érzésemből eredő feszültség miatt –, hogy megérintett a Sátán. Hideg verítékben ébredtem fel. Amint feküdtem az ágyban, kapkodtam a levegő után, és a telefon csörgését hallottam. Édesanyám vette fel. A fickó a telefonban ezt kérdezte: „Ez az a ház, ahol Rick Warren lakik? Beszélhetnék vele?”

Mikor átvettem a telefont, az ember azt mondta: „Rick, te nem ismersz engem. Még sosem találkoztunk. Hogy hogyan kaptam meg a telefonszámodat, nem számít. Én San Diegóban élek, és Isten azt mondta nekem, hívjalak fel téged, és adjam át ezt a bibliaverset: «Isten nem olyan szellemet adott nekünk, amely félelmet kelt bennünk, hanem a hatalom, a szeretet és az önuralom szellemét» (2Tim 1,7 NCV). Rick, neked jogod van Jézus Krisztusban egészséges elméhez.” És letette a kagylót.

Nem gondoljátok, hogy Isten használ ilyen embereket, mint ez volt? Igen, ő megteszi. Lehetett volna egy angyal, de nem az volt. Lehet, hogy Isten csak szólt valakinek: „Hívd fel azt az embert!” Ő pedig engedelmességből megtette.

Ebbe a versbe kapaszkodtam a depressziónak abban az évében, amikor azt gondoltam, ilyen kudarc vagyok, pedig az életem éppen csak elkezdődött. Isten azonban nem fejezte be a munkáját rajtam, és azóta sok dolgot tett az életemben.

Isten veled sem végzett még. Nem számít, min mentél keresztül. Sajnálom mindazt a fájdalmat, amit megtapasztaltál, de a hibától való félelem ne tartson vissza! Vesd a bizalmad Istenbe minden dologban, amit teszel! És élj hitben és szeretetben!

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Milyen álmot kaptál Istentől, amiért teljes szíveddel küzdenél, ha tudnád, hogy nem fogod elrontani?
  • Hogyan alkalmazható a 2Tim 1,7 (NCV) a hibától való félelmedre az álmod megvalósításában? Hogyan mehetsz tovább hitben?
  • Megengeded, hogy a múlt hibái visszatartsanak a célodtól? Kérd Istent, segítsen meglátnod, hogy ő még szeret téged, és azt akarja, hogy elérd a céljaidat!

*(Daily Hope by Rick Warren, 2020.12.05.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása