Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A kudarc a legnagyobb sikeredhez vezethet

2022. április 04. 03:00 - Tomes Lívia

kudarc.jpg

„Amikor megtérsz, és újra hozzám fordulsz, erősítsd és építsd testvéreid hitét!” (Lk 22,32 TLB)

Amikor egy kudarc kellős közepén vagy, úgy tűnhet, semmi jó nem származik belőle. De Isten mindig tud jót kihozni kudarcaidból. Néha a legrosszabb kudarcból a legnagyobb siker is lehet. Ha megengeded, Isten a kudarcaidat felhasználja egyháza építésére.

Jézus ezt mondta Péternek a Lukács 22,32-ben: „Amikor megtérsz, és újra hozzám fordulsz, erősítsd és építsd testvéreid hitét!” (TLB) Péter kudarca előtt Jézus már látta, hogyan használhatja ezt Isten jóra.

Péter kudarca után (amikor háromszor megtagadta Jézust), Jézus meghalt és feltámadt. Amikor pedig ő és Péter újra találkoztak egy tengerparton, Jézus emlékeztette Pétert, milyen jó is származhat a kudarcból. Így beszélgettek:

„Jézus ezt kérdezte Simon Pétertől: »Simon, Jóna fia, jobban szeretsz-e engem ezeknél?« »Igen, Uram – mondta –, tudod, hogy szeretlek.« Jézus azt mondta: »Legeltesd bárányaimat!« Jézus ezt kérdezte: »Simon, Jóna fia, szeretsz-e engem?« Ő így válaszolt: »Igen, Uram, tudod, hogy szeretlek.« Jézus azt mondta: »Vigyázz a juhaimra!« Harmadszor ezt kérdezte tőle: »Simon, Jóna fia, szeretsz-e?« Péter szomorú lett, mert Jézus harmadszor is megkérdezte tőle: »Szeretsz?« Azt mondta: »Uram, te mindent tudsz; tudod, hogy szeretlek.« Jézus azt mondta: »Legeltesd az én juhaimat!«” (Jn 21,15–17)

Jézus háromszor kérdezte Pétertől: „Szeretsz engem?” Miért kérdezte ezt háromszor? Lehetőséget adott Péternek, hogy jóvá tegye azt a három alkalmat, amikor megtagadta Jézust.

Jézus pedig minden alkalommal lehetőséget adott Péternek, hogy jóra fordíthassa kudarcát: „Legeltesd bárányaimat! – Vigyázz a juhaimra! – Legeltesd az én juhaimat!”

Ugyanazon az éjszakán, amikor Péter megtagadta Jézust, egy másik tanítvány, Júdás is cserbenhagyta Jézust. Végül Júdás azt választotta, hogy Jézus árulójává válik, míg Péter azt választotta, hogy tanító és Jézus egyházának vezetője lesz.

A Máté 16,18-ban Jézus mondja: „Én meg azt mondom neked: Te Péter vagy, és én ezen a kősziklán építem fel egyházamat, és a pokol kapui sem fognak diadalmaskodni rajta.” (NLT)

Isten olyan emberekre építi egyházát, akik elbuktak. Valójában Isten csak elbukott embereket használ – mert nincsenek tökéletes emberek!

Mi leszel a kudarcodból? Ez a te döntésed.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Hogyan szeretnéd látni, hogy Isten jóra használja fel a kudarcodat? Elhiszed-e, hogy ő többre képes, mint amit te kérni vagy elképzelni tudsz?
  • Gondolj egy keresztény barátodra, akit csodálsz! Láttad-e, hogy Isten egy nagy kudarcát szolgálattá változtatta az életében?
  • Milyen nagy kudarcot éltél át mostanában? Készen állsz-e arra, hogy ma átadd Istennek, hogy megtapasztald, hogyan hozhat ki jót belőle?

Nincs kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézuséi. Ha kész vagy elfogadni ezt az ígéretet, abbahagyni az Isten ítéletétől való félelmet, és az életedet Jézusra bízni, akkor mondd el ezt az imát:

„Drága Istenem, te megígérted, hogy ha hiszek Jézusban, minden rosszat, amit elkövettem, megbocsátasz. Azt ígérted, hogy »nincs kárhoztatása azoknak, akik Krisztus Jézuséi« (Róm 8,1 NLT). Nem ítélsz el, elfogadsz és egy nap majd az örök mennyországba fogadsz.

Megvallom, hogy vétkeztem ellened, és kérlek, bocsáss meg nekem. Jézusom, neked szeretném átadni az életem. Légy te az életem Ura! Köszönöm, hogy nem kell kiérdemelnem a megváltást. Ez a kegyelmed ajándéka a kereszthalálod által.

Ma életem minden részét átadom neked. Életem hátralévő részét arra akarom fordítani, hogy téged szolgáljalak ahelyett, hogy magamat szolgálnám. Az életemet neked ajánlom, és arra kérlek, fogadj a családodba! Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Ha most imádkoztál, és elfogadtad Jézust, kérlek, írj nekem a Rick@PastorRick.com e-mail címre, és tudasd velem! Szeretnék neked néhány ingyenes anyagot küldeni, amelyek segítenek elindulni Jézussal az úton.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.03.28.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása