Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Boldog akarsz lenni? Soha ne hagyd abba a növekedést!

2016. február 07. 03:00 - mintyovanviki

„Nem mondhatom, hogy tökéletes vagyok. Korántsem tanultam meg azt, amit megtanulhattam volna eddig, de folyamatosan haladok és végül olyanná leszek, mint amilyennek Krisztus engem látni szeretne, amiért megmentett engem. Nem, kedves testvéreim még mindig nem értem el a célt.” (Filippi 3:12-13 LB fordítás)

Jézust követni egy döntés, majd egy egész életen át tartó folyamat. Nem követhetsz valakit gyaloglás nélkül. Mozgásban kell lenned!

A Filippibeliekhez írt levél 3:12-13 azt írja: „Nem mondhatom, hogy tökéletes vagyok. Korántsem tanultam meg azt, amit megtanulhattam volna eddig, de folyamatosan haladok és végül olyanná leszek, mint amilyennek Krisztus engem látni szeretne, amiért megmentett engem. Nem, kedves testvéreim még mindig nem értem el a célt.” (Filippi 3:12-13 LB fordítás)

Pál ezt a verset már idős korában, egy római börtönben ülve írta. Élete végén járt már. Egy hihetetlenül érett ember volt. Azt mondta, hogy még nem érkezett meg. Ha valakinek joga lenne azt mondatni „Én már lelkileg megérkeztem”, azt gondolom pont az az ember lehetne, aki az Új Testamentum nagy részét írta. De Pál azt mondja: nem, még nem érkeztem meg. Még mindig növekszem. Még mindig tanulok. Még jobban Krisztushoz hasonlóvá szeretnék válni.

Mi az a csapda, ami eltávolít attól, hogy Pál példáját kövesd és folyamatosan növekedj Krisztusban? A bűn.

A bűn elválaszt a növekedéstől, mert úgy tesz, mintha minden rendben lenne és ezért te nem fogsz erőfeszítéseket tenni azért, hogy lelkileg érettebbé válj. Senkinél sincs minden rendben! Az alázat boldogsághoz vezet, mert taníthatóvá tesz minket!

A boldog emberek soha nem hagyják abba a növekedést. A boldog emberek soha nem hagyják abba a felfedezést, az erejük megfeszítését, a tanulást. Ha Te abbahagytad a növekedést, akkor nyomorúságos állapotban vagy, mert újra kell növekedned.

A boldogság és az alázat együtt járnak mert az alázatos emberek egyben taníthatók is. Mindig azt kérdezik: „Hogyan lehetek jobb férj? Hogyan lehetek jobb barát? Hogyan lehetek jobb főnök? Hogyan követhetném jobban Jézust?”

„Önmagatokat tegyétek próbára, hogy igazán hisztek-e? Ne sodródjatok azzal az árral, akik mindent biztosnak vesznek. Rendszeresen ellenőrizzétek magatokat. Első kézből kell megbizonyosodnotok arról, hogy a Jézus Krisztus bennetek van. Próbáljátok ki. Ha elbuktok a próbán, tennetek kell valamit!” (2Korinthus 13:5 MSG fordítás)

Beszéljetek róla:

  • Hogyan növekedtél lelkileg az elmúlt évben? Mások is látják, hogy növekszel?
  • Miért fontos, hogy egy kis csoport támogatása, akik arra törekszenek, hogy lelkileg növekedjenek?
  • Miért gondolod, hogy a tanítható lelkű emberek boldogabbak?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2016.01.31.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása