Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Szabadulj meg úgy a stressztől, hogy feladod az irányítást

2016. október 22. 03:00 - torokaron

 

„Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok, és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. Mert az én igám boldogító, és az én terhem könnyű.” (Máté 11:29-30, NIV fordítás)

 A túlterheltséged oka az, hogy túl sok mindent próbálsz irányítás alatt tartani. Azt gondolod, hogy minden tőled függ. „Ha ez megtörténik, akkor az miattam lesz. Mindent kézben kell tartanom. Mindent meg kell csinálnom.”

Barátom, te nem az univerzum vezérigazgatója vagy. Minél inkább kézben akarsz tartani mindent, annál inkább stresszes lesz az életed.

Jézusnak egy másfajta terve van számodra: „Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok, és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. Mert az én igám boldogító, és az én terhem könnyű.” (Máté 11:29-30, NIV fordítás)

Erre lehet, hogy azt mondod: „Várjunk csak egy kicsit! Valami mást is magunkra kell vállalnunk? Ez úgy hangzik, mint egy újabb teher, amire nekem már nincsen szükségem. Már így is túl sok mindent cipelek!”

Ha nem vidéken nőttél fel, akkor lehet, hogy soha nem láttál még igát. Az iga nem más, mint egy egyszerű fadarab, ami arra szolgál, hogy két haszonállatot egymás mellé állítson, hogy a teher meg legyen osztva. Az iga nem ugyanaz, mint a hám. A hámot egyetlen marhára, vagy lóra teszed, s annak az egyetlen állatnak kell akkor az egész terhet cipelnie. Az igával két, vagy több állatot állítasz össze, így a teher legalább megfeleződik. Könnyebb lesz összességében. A cél itt az, hogy az állatnak könnyebb legyen a dolga, nem pedig nehezebb.

Amikor Jézus azt mondja, hogy feladja rád az Ő igáját, akkor tulajdonképpen Ő azt érti ez alatt, hogy „Sosem szerettem volna, hogy az összes problémáddal egyedül küszködj. Engedd, hogy segítsek! Legyünk ketten egy csapat, legyél a partnerem és én segíteni fogok neked cipelni a terheket.”

Ha most éppen stresszes időszakban vagy, az azt jelenti, hogy nem vagy egy igában Jézus Krisztussal. A stressz az egy figyelmeztetés, ami azt jelzi, hogy túl sok mindent akarsz irányítani és túl sok mindent akarsz egyedül cipelni.

Lehet, hogy Jézus Krisztus követője vagy, de ha ebben a pillanatban is éppen túlterhelt vagy, az azt jelenti, hogy nem kapcsolódsz Krisztushoz. Nem vagy egy igában vele.

Minden egyes alkalommal, amikor eltávolodsz Jézustól, a stressz fel fog törni az életedben. De minden egyes alkalommal, amikor újra kapcsolódsz hozzá, amikor egy igába kerülsz vele és Ő segít neked cipelni a terhed, akkor a stressz eltűnik.

Azt gondoljuk, hogy a stressz ellenszere a menekülés. A baj ezzel azonban az, hogy a stresszt magaddal viszed, mivel ez az elmédben van. Ugyanolyan stresszes tudsz lenni egy fehér homokos tengerparton, mint a problémáid közepette az otthonodban.

Isten azt mondja, hogy a válasz minderre az, hogy add fel az irányítást. Minden egyes alkalommal, amikor feladod az irányítást, Isten békességet ad helyette.    

 

Beszéljetek róla:

  • Az életed mely területeit próbáltad meg irányítani, ami végül stresszt okozott neked?
  • Mit jelent az a gyakorlatban, hogy átadod az irányítást Krisztusnak?
  • Hogyan tudsz újra kapcsolódni Jézushoz ezen a héten úgy, hogy megosztod a terheidet vele?

* (Daily Hope by Rick Warren, 2016.10.15.)

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása