Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Ne hagyd, hogy a kudarctól való félelmed hátráltasson

2024. január 04. 03:00 - Lencsés Tamás

„Isten nem olyan lelket adott nekünk, amely félelmet kelt bennünk, hanem az erő, a szeretet és az önuralom lelkét.”

(2Tim 1,7 NCV fordítás)

Alig három hónappal azután, hogy Kay és én összeházasodtunk, egy teljes fizikai és mentális összeomlásom volt, és kórházban kötöttem ki. A kudarctól való félelemmel telve azt hittem, hogy az életemnek vége, pedig még csak 21 éves voltam. A kórház pszichiátere azt mondta, hogy el kell mennem egy kis szabadságra.

Így hát elmentünk a szüleimhez Észak-Kaliforniába, ahol továbbra is totális kudarcnak éreztem magam. Azt hittem, semmivel sem tudok megbirkózni. Minden felzaklatott és idegessé tett.

Aztán egy éjszaka olyan álmom volt, amit gonosznak éreztem. Hideg verejtékben ébredtem. Ahogy ott feküdtem az ágyban, szaporán lélegzettem, hallottam, hogy csörög a telefon. Anyám vette fel. A telefonáló azt mondta: „Ez az a ház, ahol Rick Warren lakik? Beszélhetnék vele?”

Amikor felvettem a telefont, a férfi azt mondta: „Rick, Te nem ismersz engem. Soha nem találkoztunk. Az, hogy honnan kaptam ezt a számot, nem igazán számít. Azonban San Diego-ban élek, és Isten azt mondta, hogy hívjalak fel, és adjam át neked ezt a verset: „Isten nem olyan lelket adott nekünk, amely félelmet kelt bennünk, hanem az erő, a szeretet és az önuralom lelkét.” (2Tim 1,7 NCV fordítás). Valamint Rick, neked Jézus Krisztusban jogod van az ép elmére”. Aztán letette a telefont.

Nem gondolod, hogy Isten ilyen embereket használ? De igenis használja. Lehetett volna angyal is, de nem kellett, hogy az legyen. Talán Isten csak azt mondta egy embernek: „Hívd fel azt a fickót.” Ő pedig engedelmességből megtette.

Ebbe az igeversbe kapaszkodtam a depressziós évem alatt, amikor úgy éreztem, hogy kudarcot vallottam, pedig az életem épp, hogy csak elkezdődött. Azonban Isten nem végzett velem, és azóta számtalan dolgot tett az életemben.

Isten veled sem végzett. Nem számít, hogy min mentél keresztül. Sajnálom mindazt a fájdalmat, amit átéltél, de nem hagyhatod, hogy a félelem visszatartson. Erőltesd meg magad, bízz Istenben mindenben, amit teszel. Aztán élj hitben és szeretetben.

 

Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:

  • Milyen álmot adott neked Isten, amit teljes szívvel követnél, ha tudnád, hogy nem fogsz elbukni?
  • Hogyan alkalmazható Pál apostol Timóteushoz írt második levelének első fejezetében található 7. verse az álmod megvalósításában a kudarctól való félelmedre? Hogyan léphetsz előre a hitben?
  • Engeded, hogy egy korábbi kudarc visszatartson a célodtól? Kérd Istent, hogy segítsen meglátnod, hogy még mindig szeret téged, és azt akarja, hogy beteljesítsd a veled kapcsolatos célját.

 

*(Daily Hope by Rick Warren, 2023.12.28.)

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása