Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Négy lépés, hogy legyőzd az óriásaidat

2022. február 05. 03:00 - daniella_89

are-recently-found-footprints-the-proof-for-giant-human-ancestors-139220.jpg

„Te karddal, lándzsával és dárdával jössz ellenem, de én a Mindenható ÚR nevében jövök ellened... Ezen a napon az ÚR a kezembe fog adni téged..., és az egész világ meg fogja tudni, hogy van Isten Izraelben.” (1Sám 17,45–46 NIV)

Isten azt akarja, hogy nagy hitű ember legyél, akinek nagy álma és nagy életműve van. Először azonban le kell győznöd az életedben azokat az óriásokat, amelyek visszatartanak.
Hogyan kezdd el? Kezdd azzal, hogy megteszed azt a négy dolgot, amit Dávid tett, hogy legyőzze a késlekedés, a csüggedés, az ellenzés és a kételkedés óriásait. Ha nagy hitű ember akarsz lenni – nagy álommal és nagy életművel –, tedd meg ezt a négy dolgot te is!

Emlékezz arra, hogyan segített neked Isten a múltban! Dávid azt mondja az 1Sámuel 17,37-ben: „Az Úr, aki megmentett engem az oroszlán és a medve karmaitól, meg fog szabadítani ettől a filiszteustól.” (NLT)

Amikor arra gondolsz, hogy Isten hogyan segített neked a múltban, akkor bizalommal tekintesz a jövőbe.

Használd azokat az eszközöket, amelyeket Isten adott neked a jelenben! Isten olyan eszközökkel látta el Dávidot, amik az erősségeihez csatlakoztak: „Azután Saul a saját páncélját adta neki... »Ezekben nem tudok menni« – tiltakozott Saul előtt. »Nem vagyok hozzászokva ezekhez.« Így újra levette azokat. Felkapott öt sima követ a patakból, és betette a pásztortáskájába.” (1Sám 17,38–40 NLT)

Ne olyasmire várj, amid nincs! Pénzre, képzettségre, kapcsolatokra. Használd azokat az eszközöket, amelyeket Isten már adott neked, hogy bizalommal nézz szembe az óriásaiddal!

Hagyd figyelmen kívül az álomrombolókat! Élete későbbi szakaszában, amikor mások ellene beszéltek, Dávidnak Istenben kellett bátorítania önmagát: „Dávid komolyan aggódott, mert a gyermekeik miatt érzett keserű gyászukban az emberei arról kezdtek beszélni, hogy megölik őt. De Dávid az Úrból merített erőt.” (1Sám 30,6 TLB)

Amikor Istennel bátorítod magad, az nem csak pozitív lelki hozzáállást jelent. Azt jelenti, hogy gyakoroljuk az alapvető bizalmat Isten kegyelmében, gondoskodásában, biztonságában és erejében.

Számíts arra, hogy Isten segít neked az ő dicsőségére! Dávid megrohamozta a csatateret, és így kiáltott: „Te karddal, lándzsával és dárdával jössz ellenem, de én a Mindenható ÚR nevében jövök ellened... Ezen a napon az ÚR a kezembe fog adni téged..., és az egész világ meg fogja tudni, hogy van Isten Izraelben.” (1Sám 17,45–46 NIV)

Amikor fiatalember voltam, meghoztam a döntést, hogy Istenre számítok, amint azt az álmot követtem, amit ő adott nekem. Egy éjjel az észak-karolinai hegyekben térdre estem, és így imádkoztam: „Istenem, nem én vagyok a legokosabb, a legiskolázottabb vagy a legtehetségesebb ember. Viszont bízni fogok benned. És bármit meg fogok tenni hittel – bármikor és bárhol – még akkor is, ha számomra nincs értelme.”

És micsoda kaland volt az életem! Most hetente kiállok, és akkora tömegnek beszélek, mely ötször nagyobb, mint az a város, ahol felnőttem – mindezt azért, mert vártam, hogy Isten használjon engem az ő dicsőségére.

Isten mindenkit használni fog, aki bízik benne, és várja, hogy Isten használja. Nem azért, mert te az vagy, aki, hanem azért, mert ő az, aki.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Milyen „óriások” állnak közted és az álmod között?
  • Gondolj azokra az eszközökre, amelyeket Isten adott neked, hogy teljesítsd a feladatodat! Mennyire jól használod őket?
  • Hogyan akarod, hogy Isten használjon téged? Várod is tőle, hogy megtegye?

Bízol-e Isten Jézus Krisztus általi üdvösségének ígéretében?

Ha készen állsz arra, hogy elkötelezd az életedet Jézusnak, akkor így imádkozz:

„Kedves Jézus, megígérted, ha hiszek benned, minden, amit valaha rosszul tettem, megbocsátást nyer, meg fogom ismerni életem célját, és egy napon befogadsz örök otthonodba, a mennybe.

Megvallom bűneimet, és befogadlak téged az életembe mint Uramat és Megváltómat. Azt ígérted, ha megvallom a bűneimet és bízom benned, megmentesz. Bízom a te szavadban, ami szerint az üdvösségem kegyelemből van, hit által, és nem bármi miatt, amit teszek. Ma életem minden részét átadom neked. Követni akarlak téged, rá akarom bízni az életem az irányításodra.

Hálás vagyok feltétel nélküli szeretetedért. Életem hátralevő részét arra akarom használni, hogy szeresselek, és téged szolgáljalak ahelyett, hogy magamat szolgálnám. Rád bízom az életemet, kérlek ments meg engem és fogadj be a családodba. Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Ha most imádkoztál azért, hogy elfogadd Jézust, kérlek, írj nekem egy e-mailt a Rick@PastorRick.com címre, és tudasd velem! Szeretnék küldeni neked néhány ingyenes anyagot, hogy segítsek neked elindulni a Jézussal való utazásodra.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.01.29., Ford.: FAmelita, daniella_89)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

Szólj hozzá!
Címkék: harc álom hit óriás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása