Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Három lépés egy fontos munkahelyi döntés előtt

2024. március 22. 03:00 - FodorImi

 walking-454543_1920.jpg

„Az Úr az, aki bölcsességet ad, tőle származik a tudás és az értelem. Segítséget és védelmet nyújt azoknak, akik igazak és becsületesek.” (Péld 2,6–7 GNT)

Nehéz döntés előtt állsz, hogy mit tegyél a munkádban vagy a karrieredben? Szerencsére a valaha élt leggazdagabb üzletember két bibliai könyvet is írt - a Példabeszédeket és a Prédikátor könyvét -, és megosztotta bölcsességét a gazdagságról és a munkáról.

Salamon bölcsessége a Példabeszédek könyvében kezdetnek három lépést kínál, amelyek bármilyen fontos döntés meghozatalára alkalmazhatók. Mi is ez a három lépés, amivel elindulhatsz?

Először is, kutasd a Bibliát!

Mielőtt bárki másnak a szemszögéből megnéznéd, hogy mit fogsz tenni, Isten Igéjéhez kell fordulnod, és az ő szemszögét kell megismerned. A Biblia azt mondja a Példabeszédek könyve 2. fejezet 6–7. versében: „Az Úr az, aki bölcsességet ad, tőle származik a tudás és az értelem. Segítséget és védelmet nyújt azoknak, akik igazak és becsületesek” (GNT).

Ezután ismerd meg a tényeket!

A Példabeszédek könyve 18. fejezet 13. verse azt mondja: „Milyen szégyen - igen, milyen ostobaság - dönteni, mielőtt megismernénk a tényeket!”. (TLB). Mielőtt elkezdtem a Saddleback Gyülekezetet, hat hónapot töltöttem a tények kutatásával. Elolvastam mindent, ami nyomtatásban megjelent a gyülekezet növekedésről, még mielőtt Orange megyébe költöztem volna. Aztán tanulmányoztam a demográfiai és népszámlálási statisztikákat, és felfedeztem, hogy 1970 és 1980 között Orange megye volt a leggyorsabban növekvő megye Amerikában, és a Saddleback-völgy volt a leggyorsabban növekvő terület Orange megyében. Azt gondoltam, hogy valószínűleg szükségük lesz néhány új gyülekezetre. Ott akartam szolgálni, ahol tudtam, hogy szükség lesz rá - és a kutatás révén felfedeztem ezt a szükségletet és azt, hogy hogyan lehet azt kielégíteni.

Ezután kérj tanácsot!

Beszélned kell olyan emberekkel, akik hasonló döntést hoztak, és olyanokkal is, akik tudják, hogy Isten hogyan formált téged. Kérdezd meg tőlük: „Arra vagyok teremtve, hogy ezt tegyem, vagy nem? Úgy tűnik, hogy Isten ebbe az irányba vezet engem?”

A Példabeszédek könyve 15. fejezet 22. verse szerint: „Tanács nélkül a tervek rosszul mennek, de sok tanácsadóval sikerülnek” (GW).

Az egyik ok, amiért nem akarunk tanácsot kérni, az, hogy nem akarjuk beismerni, hogy nem ismerünk minden választ. Pedig az alázat és a bölcsesség együtt jár. Ha öntelt vagy, és azt hiszed, hogy mindent tudsz, nagyobb valószínűséggel buksz el.

Ahhoz, hogy bölcs döntést hozhass és sikeres legyél, először a Bibliát kell megnézned, aztán utána kell járnod a tényeknek, végül pedig tanácsot kell kérned olyan emberektől, akiknek van tapasztalatuk és ismerik a téged formáló utat.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

  • Miért gondolod, hogy fontos tudni, hogyan formált téged Isten, amikor nagy döntést hozol a munkáddal kapcsolatban?
  • Kihez fordulhatsz az életedben tanácsért a munkáddal kapcsolatban? Miért bízol meg abban a személyben?
  • Hogyan tudod ezt a három lépést (nézz utána a Bibliának, tájékozódj a tényekről és kérj tanácsot) alkalmazni az életed más területein?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2024.03.15.)

 

Akarod-e ma követni Jézust?

A Biblia szerint csak úgy juthatsz a mennybe, ha bízol Isten Fiában, Jézus Krisztusban. Nem érdemelheted ki a mennybe jutást: „Kegyelemből van üdvösségetek, hit által - és ez nem tőletek van, hanem Isten ajándéka -, nem cselekedetekből, hogy senki se dicsekedjék.” (Ef 2,8–9 NIV).

Ha készen állsz arra, hogy életedet Jézusnak add, kezdd ezzel az imádsággal:

„Drága Istenem, megígérted, hogy ha hiszek a Fiadban, Jézus Krisztusban, minden, amit valaha is rosszul tettem, megbocsátást nyer, megismerem életem célját, és egy napon befogadsz a mennyei örök otthonodba.

Megvallom, hogy vétkeztem, és bocsánatodat kérem. Hiszem, hogy Jézus meghalt, hogy elvegye bűneimet, és hogy te feltámasztottad őt az életre. Bízni akarok Jézusban, mint Megváltómban, és a mai naptól kezdve őt mint Uramat követem. Vezesd életemet, és segíts, hogy a te akaratodat cselekedjem. Jézus nevében imádkozom. Ámen!”

Ha most imádkoztál azért, hogy elfogadd Jézust, kérlek, írj nekem egy e-mailt (angolul) a Rick@PastorRick.com címre, és tudasd velem. Szeretnék küldeni neked néhány ingyenes anyagot, hogy segítsek elindulni a Jézussal való utadon.

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: munka

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása