Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Hogyan maradj lelkes egy életen át

2016. április 19. 03:00 - Á. Bözse

"Soha ne nélkülözzétek a lelkesedést, hanem tartsátok meg a szellemi buzgóságot, az Urat szolgálva. Legyen örömötök a reménységben, legyetek türelmesek a szenvedések közepette, és legyetek hűek az imádkozásban." (Róma 12,11-12, NIV)

Ahhoz, hogy elérd a céljaidat, ki kell találnod, hogy miként tartod meg a lelkesedésed a hosszú úton.

Ralph Waldo Emerson azt mondta: „Semmi nagyszerűt nem alkottak lelkesedés nélkül." Ezt teljes szívemből hiszem. Igaznak találtam az életemben. Kell legyen benned szenvedély, kell legyen benned lelkesedés, másképp soha nem jutsz el a célvonalig!

A legtöbb ember lelkesnek tart engem, és az is vagyok. De nem egy hete vagy egy hónapja lettem lelkes. Az én szenvedélyem nem fakult egy éven, öt éven, vagy tíz éven keresztül sem. Következetesen szenvedélyes vagyok azok miatt a célok miatt, amiket több mint 30 éve tűztem ki magam elé.

Hogy tudod ezt megtenni? Hogyan maradsz lelkes nap nap után minden késedelem, nehézség, határidő, probléma, nyomás és kritizálás ellenére? Hogyan maradsz lelkes több mint 30 éven át?

A pozitív gondolkodás nem elég. Nem elég magadat felhúzni a saját erődből. Nem elég, hogy optimistán akarsz gondolkozni.

Az életen át tartó lelkesedés módja magában a szóban található. Az angol lelkesedés – enthusiasm – szó egy görög szóból ered: en theos. Az en szócska a magyar -ban, -ben ragot jelöli. A Theos pedig azt, hogy Isten. Így az en theos kifejezés azt jelenti: Istenben.

Amikor Istenben vagy, lelkes leszel. Ez az a lelkesedés, amit nem befolyásol a gazdaság, vagy az időjárás, vagy a körülmények. Ez örökkévaló, mert az örökkévaló Istenhez vagy kötve. Krisztusban vagy.

Pál elmondja nekünk a Róma 12,11-12-ben, hogy hogyan tegyük ezt: „Soha ne nélkülözzétek a lelkesedést, hanem tartsátok meg a szellemi buzgóságot, az Urat szolgálva. Legyen örömötök a reménységben, legyetek türelmesek a szenvedések közepette, és legyetek hűek az imádkozásban." (NIV fordítás).

Ha el akarod érni a céljaidat ebben az évben, akkor szükséged lesz Isten erejére, azáltal, hogy örülsz a reménységben, türelmes vagy a szenvedések közepette, és hű vagy az imádkozásban.

Mondd el ezt az imát ma: „Drága Istenem, nem akarok még egy napot úgy élni, hogy nem te irányítod a szívem minden részét. Felajánlom neked a testem. Neked szánom magam. Annak fényében, amit megtettél értem, neked adom magad, mint egy élő áldozatot, a dicsőítés egy szellemi cselekedeteként.

Alázatosan elismerem, hogy segítségre van szükségem. Azt akarom, hogy segíts megújítani az elmémet. Segíts úgy gondolkozni, ahogy te akarod, hogy gondolkozzak. Kérlek bocsásd meg a büszkeségemet. Nem akarok többet gondolni magamról, mint amit kellene. A hitemnek növekednie kell, nekem pedig szükségem van a segítségedre, hogy célokat tudjak kitűzni, amelyeken lemérhető, hogy megtudom-e őket oldani. Bocsáss meg nekem, hogy a saját erőmből próbáltam megváltozni.

Meg akarom tölteni az életem szeretettel. Meg akarom tölteni az életem Veled. Segíts, hogy egy csoporttól támogatást tudjak kapni. Segíts, hogy örömömet leljem mások megbecsülésében, hogy az életem odaadására tudjak koncentrálni, hogy te gondoskodhass a szükségeimről. Táplálni akarom a lelkesedésem azáltal, hogy Benned vagyok. Segíts, hogy örülni tudjak a reménységben, türelmes tudjak lenni a szenvedésben és hűséges az imádkozásban. A te nevedben imádkoztam. Ámen."

*(Daily Hope by Rick Warren, 2016.04.12.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása