Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A tartós identitásod Isten családjából származik

2019. augusztus 30. 03:00 - ReveSz

„Isten saját családjának tagjai vagytok... és Isten háztartásához tartoztok minden más kereszténnyel” (Ef 2,19 TLB fordítás).

fares-hamouche-xe9vkcd7_5g-unsplash.jpg

A mi identitásunk nagy része a kapcsolatainkon alapul.

Unoka vagyok. Fiú vagyok. Férj vagyok. Nagypapa vagyok. Csapattag vagyok. Egy kis csoport tagja vagyok. Lelkész vagyok. Alkalmazott vagyok. Én mindez vagyok. Ezek a kapcsolatok segítenek meghatározni, hogy ki vagyok.

Tudjuk, hogy kik vagyunk a másokkal való kapcsolatunkban. Azok az emberek, akik keresztül mentek a váláson, vagy elvesztették házastársukat, ismerik ezt. Amikor az a kapcsolat véget ér, sok ember számára nehézséget jelent meghatározni, hogy kik ők. Vagy ha az identitásukhoz kötődő munkából elbocsátották őket, akkor igazán nehéz lehet tisztába jönniük az azonosságukkal.

Ezért szeretné Isten, hogy egy olyan kapcsolatból közelítsük meg identitásunkat, ami soha nem ér véget: az ő családjával való kapcsolatunkból.

A Biblia mondja: „Isten saját családjának tagjai vagytok... és Isten háztartásához tartoztok minden más kereszténnyel” (Ef 2,19 TLB fordítás).

Nem számít milyen családhoz tartoztál a múltban. A te identitásod nem ebből származik. A te identitásod Isten népével való kapcsolatodból származik. 

Valójában, a te fizikai családod csak egy csatorna ahhoz, hogy eljuss Isten családjához. Isten a szüleidet használta – akár jó, akár rossz szülők voltak –, hogy világra hozzanak. Valódi célja azonban nem az volt, hogy megtartson téged abban a családban, hanem hogy az ő családjába tegyen. 

A lelki családod valójában fontosabb mint a fizikai családod. A fizikai családod nem tart örökké. Az emberek felnőnek. Elmennek. Elválnak. Meghalnak.

A te lelki családod viszont örökké tart. 

Ha erre épül az identitásod, az megmarad.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Eszedbe jut olyan időszak az életedből, mikor egy kapcsolat elvesztése hatással volt az identitásodra? Milyen volt ez számodra?
  • Milyen módon fekteted az életed olyan dolgokba, amik igazán számítanak, olyan dolgokba, amik örökké tartanak?
  • Hogyan értheted meg jobban identitásod az Isten családjával fennálló kapcsolatodon keresztül?

 *(Daily Hope by Rick Warren, 2019.08.23.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása