Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Adj hálát Istennek, amiért van

2022. október 12. 03:00 - Dalma.

beach-gbb1a80ea6_640.jpg" Aki hálaadással áldozik, az dicsőít engem." Zsoltárok 50:23 (NLT)

Bármikor, amikor köszönetet mondasz valakinek, megtiszteled azt a személyt.

Ha például azt mondom a feleségemnek: "Kedvesem, annyira hálás vagyok azért a nagyszerű hálaadásnapi vacsoráért, amit készítettél", akkor éppen most tiszteltem meg a feleségemet. Amikor azt mondom az anyukájának: "Köszönöm, hogy Kayt megszülte, így feleségül vehettem", akkor az anyukáját tisztelem meg. Amikor azt mondom valakinek: "Köszönöm, hogy kinyitottad nekem az ajtót" vagy "Köszönöm, hogy eljöttél a szertartásra", akkor megtisztelem azt a személyt.

A hála kifejezése a másik személy tiszteletének egy módja.

A Biblia azt mondja, hogy Istent is tiszteled, amikor hálát adsz neki. Isten ezt mondja az 50. zsoltárban: "Aki hálaadással áldozik, az dicsőít engem " (Zsoltárok 50:23 NLT).

Hogyan lehet a hálaadás áldozat? Időbe telik, míg kitaláljuk, miért lehetünk hálásak. Tehát amikor hálát adsz, akkor az idődet áldozod fel.

Amikor a feleségem valami figyelmes dolgot tesz értem, szereti, ha azt mondom: "Köszönöm". De ha mindig csak ennyit tennék, akkor elkezdene azon tűnődni, hogy "Vajon tényleg szeret engem, vagy csak azért szeret, amit teszek érte?".

Egy bizonyos ponton el kell kezdenem a hálaadás magasabb szintjére lépni - ami nem csak azt jelenti, hogy megköszönöm a feleségemnek, amit tesz, hanem azt is, aki ő. Ez egy mélyebb, érettebb hálaadás.

Ha a gyerekeid csak akkor mondanának köszönetet, amikor zsebpénzt adsz nekik, akkor elkezdenél azon gondolkodni, hogy "vajon szeretnek-e engem, vagy csak a pénzt szeretik?".

Ha csak annyit teszel, hogy megköszönöd Istennek, hogy beengedett ebbe az osztályba, vagy hogy ezt az ételt adta neked, vagy mindazokat a dolgokat, amiket érted tesz, akkor érdemes megkérdezned magadtól: "Valóban szeretem Istent, vagy csak azokat a dolgokat szeretem, amiket Isten tesz értem?".

Meg kell tanulnod, hogy ne csak azért köszönd meg Istennek, amit tesz, hanem azért is, aki Ő maga.

Amikor hálát adsz Istennek azért, aki Ő, az imádságod valahogy így hangozhat: "Istenem, köszönöm, hogy bölcsességed nagyobb az enyémnél. Köszönöm, hogy jobban tudod, mi tesz engem boldoggá, mint én. Köszönöm, hogy következetes vagy, amikor én következetlen vagyok. Köszönöm, hogy szeretsz és irgalmazol, és hogy mindig igazságos vagy. Köszönöm, hogy még akkor is, amikor valamit nem értek, a legjobb érdekemet tartod szem előtt".

Ez a fajta hála túlmutat azon, hogy "Köszönjük, Istenem, az ételünket", egészen a "Köszönjük, Istenem, hogy te vagy az, aki vagy" kifejezésig. És ez az a fajta hála, amely tiszteli Istent, és mélyebb lelki gyökereket ad.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Számos tanulmány kimutatta, hogy a hála a legegészségesebb emberi érzelem. Szerinted miért van ez így?
  • Hogyan segít a radikális hála abban, hogy közelebb kerüljünk Jézushoz?
  • Ezen a héten minden nap kezdd úgy a napodat, hogy gondolj 10 olyan dologra, amiért hálát adhatsz Istennek. A hét végén vizsgáld meg, hogyan befolyásolta ez a hozzáállásodat, és hogyan hatott az egyes napjaidra.

Készen állsz arra, hogy új életet kezdj Krisztussal?

Hálát adhatunk Istennek az Ő Fia, Jézus Krisztus drága ajándékáért: "Kegyelemből, hit által üdvözültetek - és ez nem magatoktól van, hanem Isten ajándéka -, nem cselekedetekből, hogy senki se dicsekedjék" (Efézus 2:8-9 NIV).

Amikor készen állsz arra, hogy átadd az életedet Jézus Krisztusnak, kezdd ezzel az egyszerű imával: "Kedves Istenem, tudom, hogy bűnös vagyok, és bocsánatodat kérem. Hiszem, hogy Jézus Krisztus a te Fiad. Hiszem, hogy meghalt a bűneimért, és hogy feltámasztottad őt az életre. Szeretnék bízni benne, mint Megváltómban, és a mai naptól fogva Uramként követni őt. Vezesd életemet, és segíts, hogy a te akaratodat cselekedjem. Jézus nevében imádkozom. Ámen."

Ha most imádkoztál azért, hogy elfogadd Jézust, kérlek, írj nekem egy e-mailt a Rick@PastorRick.com címre, és tudasd velem. Szeretnék küldeni neked néhány ingyenes anyagot, hogy segítsek elindulni a Jézussal való utadon.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.10.05.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása