Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten akkor is jó, amikor fajdalmaid vannak

2024. szeptember 25. 03:00 - csmsdvd

„Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én utaim– így szól az Úr. Mert amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál.”. (Ézs 55,8-9)

Valószínűleg sokszor előfordult már, hogy imádkoztál valamiért, és Isten nem úgy válaszolt, ahogy szeretted volna, vagy úgy érzed, hogy egyáltalán nem válaszolt.

Ez azt jelenti, hogy az ima nem működik? Nem, túl sokszor tapasztaltad, hogy működik. Ez azt jelenti, hogy Isten nem jó? Nem, Isten jó, akár fájdalmat érzel, akár nem. Ez azt jelenti, hogy fel kellene adnod az imádkozást? Nem! Isten nem egy automata, és az ima nem fájdalomcsillapító. Ő nem garantált nekünk fájdalommentes életet.

Ha fájdalmaid vannak, és imádkozol, de nem látod a választ, ne add fel. A te dolgod, hogy tovább imádkozz, és továbbra is bízz Istenben, mert tudod, hogy mindent, amit megenged az életedben, jóra fogja használni. Isten egy jó, jó Atya, még akkor is, amikor fájdalmat érzel.

Ha az orvos megnyitja a tested egy műtét során, az fájdalommal jár. De ha ez a műtét megmenti az életedet, nem mondanád, hogy az orvos rossz volt; elismered, hogy a fájdalmas munka megmentette az életedet.

Amikor Isten nem vet véget azonnal a fájdalmadnak, akkor abban a pillanatban azt mondja neked: „Ez a fájdalom talán túl soknak tűnik. De az én kegyelmem elégséges számodra”.

Sok fájdalmat éltem át az életemben. Viszont majdnem mindent, amit az életemben tanultam, a fájdalmon keresztül tanultam meg. Ez azért van, mert Istent jobban érdekli, hogy jellemes embert faragjon belőlem, mint az, hogy kényelmesen érezzem magam. Istent jobban érdekli, hogy jellemes férfit vagy nőt faragjon belőled, mint az, hogy kényelmesen érezd magad. Ha soha nem lenne fájdalom vagy nehézség az életedben, akkor soha sem érnéd el az érettséget. Addig nem fogod fel, hogy Isten a mindened,  ameddig nem csak Isten marad neked a mindenségből.

Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én utaim– így szól az Úr. Mert amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál.”. (Ézs 55,8-9)

Isten jót akar az életeddel, még nálad is jobban. Bízol benne?

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

  • Mikor növekedtél lelkileg egy fájdalmas élményen keresztül?
  • Mit gondolsz, vajon miért tanulsz többet magadról és Istenről a fájdalom idején, mint a vigasztalás során?
  •  Mit gondolsz mi az az ima, amire Isten még nem válaszolt neked? A tényleges „kiszállításon” kívül mit gondolsz, milyen tapasztatot szeretne adni neked?

Követed-e ma Jézust?

Ha még nem szentelted az életed Jézusnak, miért ne tennéd meg most? Kezdd ezzel az imával:

Drága Jézusom!

Megígérted, hogy ha hiszek benned, minden rosszat, amit valaha is elkövettem, megbocsátasz, és egy napon befogadsz a mennyei örök otthonodba.

Megvallom a bűneimet, és befogadlak az életembe, mint Uramat és Megváltómat. Bízom benned, amikor azt mondod, hogy az üdvösség kegyelemből, hit által jön, és nem bármi által, amit én teszek. Ma életem minden részét átadom a te irányításodnak.

Hálás vagyok feltétel nélküli szeretetedért. Életem hátralévő részét arra akarom fordítani, hogy önmagam szolgálata helyett téged szeresselek és szolgáljalak. Átadom neked az életemet, és arra kérlek, hogy ments meg és fogadj be a családodba. Jézus nevében imádkozom. Ámen.

(Daily Hope by Rick Warren, 2024.09.18.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása