Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Egészséged érdekében valld meg bűneidet

2013. január 13. 03:00 - zsófi68

"Míg nem voltam hajlandó megvallani bűnömet, gyenge voltam és nyomorult, egész nap jajgattam." (Zsolt. 32:3, NLT fordítás)

man-in-prayer.jpg

Tegnap megnéztük, mennyire fontos az egészségünk érdekében Istenben bízni és megszabadulni a sértődöttségtől, aggodalomtól és félelemtől. Ez egyenesen a jó egészség másik  bibliai alapfeltételéhez vezet.

Bűnöm megvallása jót tesz az egészségemnek. Bármelyik pszichológus megmondhatja: Jót tesz tisztázni lelkiismeretünket és kibeszélni magunkból a dolgokat. Nem arra való a testünk, hogy bent tartsuk azokat. Mikor a bűnt magunkban tartogatjuk, az olyan, mint amikor felrázunk egy szénsavas palackot. Gyakorlatilag felrobban.

Dávid így fogalmaz a Zsoltárokban: "Míg nem voltam hajlandó megvallani bűnömet, gyenge voltam és nyomorult, egész nap jajgattam. ... erőm elpárolgott, mint víz a nyári hőségben. Végül megvallottam Neked vétkemet, bűnömet nem takargattam. ... és Te megbocsátottál! Minden bűnöm elszállt." (Zsolt. 32:3-5, NLT fordítás)

Dávid magába zárta bűnét és az hatással volt a testére. Ha nem beszéled el Istennek a problémáidat, bűnödet, keserűségedet, a tested fogja megsínyleni.

A Columbo sorozat egyik epizódjára emlékeztet ez engem, amikor a komikus Johnny Carson játszotta a rossz fiút. Mikor végül elkapták, így szólt: "Tudja, igazán örülök, hogy elfogtak, mert a bűnöm már szinte megölt."

Orvosok szerint sok beteg már ma elhagyhatná a kórházat, ha tudnák, hogyan szabaduljanak meg bűntudatuktól vagy sértettségüktől azok miatt a dolgok miatt, amelyeket ők okoztak másoknak, vagy amelyeket mások okoztak nekik.

Beszéljetek róla

  • Tölts el néhány percet imádságban, kérve Istent, hogy bocsásson meg azokért a dolgokért, amelyeket mások kárára elkövettél.
  • Ezután imádkozz a sértettség vagy keserűségért, amit érzel mások iránt, akik téged bántottak. Kérd Isten segítségét, hogy meg tudj bocsátani azoknak az embereknek, hogy tovább léphess, az egészséged érdekében.

(Daily Hope by Rick Warren, 2013. 01. 06.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása