Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Mit tegyünk, ha semminek nincs értelme?

2023. július 20. 03:00 - Mapetso

why.jpg"Tudom, hogy bármit megtehetsz, és senki sem állíthat meg. Azt kérdezted: 'Ki az, aki ilyen tudatlansággal kérdőjelezi meg a bölcsességemet?'. Én vagyok az - és én olyan dolgokról beszéltem, amelyekről semmit sem tudtam; olyan dolgokról, amelyek túlságosan csodálatosak voltak számomra. ... Visszavonok mindent, amit mondtam, és porban és hamuban ülök, hogy kimutathassam bűnbánatom." Jób 42,2-3, 6 (NLT)

 Ahelyett, hogy azt kérdeznéd Istentől: "Miért?", tanuld meg rábízni magad Istenre olyan dolgokban, amelyeket nem értesz!

Jób könyvében maga Jób 37 fejezeten keresztül teszi fel a "Miért?"-eket : "Miért történik ez velem? Miért engeded meg ezt? Miért ez a sok fájdalom? Miért ennyi kellemetlenség? Miért nem válaszoltál az imáimra?". A 38. fejezetben Jób abbahagyja a "Miért?" kérdezgetését. És Isten azt mondja: "Van néhány kérdésem hozzád" (Jób 38,3 NLT). És a következő két fejezetben Isten olyan kérdésekkel ostromolja Jóbot, amelyekre csak Isten tud válaszolni. 

Olyan dolgokat kérdez, mint: "Hol voltál, amikor a világegyetemet teremtettem? Meg tudod magyarázni a gravitáció törvényét?". Két fejezet után Jób rájön, hogy ő csak egy ember, és a tudása korlátozott. Ki ő, hogy kérdéseket szegezzen Istennek? 

Jób abbahagyja a kérdezősködést, és elkezd bízni. Így válaszol az Úrnak: "Tudom, hogy bármit megtehetsz, és senki sem állíthat meg. Azt kérdezted: 'Ki az, aki ilyen tudatlansággal kérdőjelezi meg a bölcsességemet?'. Én vagyok az - és én olyan dolgokról beszéltem, amelyekről semmit sem tudtam, olyan dolgokról, amelyek túlságosan csodálatosak voltak számomra. ... Visszavonok mindent, amit mondtam, és porban és hamuban ülök, hogy kimutathassam bűnbánatom." Jób 42,2-3, 6 (NLT)

Mit teszel egy olyan helyzetben, amikor nem látod a teljes képet, a dolgok nem világosak, és nincs értelme annak, ami történik?

Emlékeztesd magadat azokra a dolgokra, amelyeket Istenről tudsz! Jób még kételyei közepette is megerősítette azt, amit igaznak tudott Istenről: Isten szerető (Jób 10,12), Isten mindenható (Jób 36,22), Isten irányít (Jób 34,13), Istennek volt terve Jób életével (Jób 23,14), és Isten megvédi Jóbot (Jób 5,11). 

Isten szenvedélyesen és bensőségesen ismeri minden részletét annak, amin Te most keresztülmész. Minden lélegzetvételedre odafigyel. Isten nem hagy ki semmit.

Lehet, hogy nem érted, miért mész keresztül azon, amin keresztülmész, de ezt el kell mondanod Istennek: "Tudom, hogy jó vagy. Tudom, hogy hatalmas vagy. Tudom, hogy látod az életem részleteit. Tudom, hogy te irányítasz, és neked van terved". Aztán bíznod kell Istenben - bármi történjék is. 

Bármin is mész keresztül, mondd el Istennek pontosan, hogy mit érzel. Ő tudja kezelni! Aztán hagyd abba a "Miért?" kérdését, és kezdj el bízni Istenben azokban a dolgokban, amelyeket nem értesz. 

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez: 

  • Mit tudsz, mit tartasz igaznak Istennel kapcsolatban? Honnan tudod, hogy ezek a dolgok igazak?
  • Hogyan segít Isten jobb megismerése abban, hogy jobban is bízz benne?
  • Írj le egy imát, amely megerősíti, hogy ki Isten, és miért bízhatsz benne, és köszönd meg neki, amiért szeretettel figyel rád!

 

*Daily Hope by Rick Warren (2023.07.13)

Szólj hozzá!
Címkék: miért bízni

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása