Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten mindenható Atya

2024. július 25. 03:00 - gerbeaud

„Istennek semmi sem lehetetlen.” (Lukács 1,37 GW fordítás)

Isten bármilyen nehézséget képes kezelni az életedben. Számára nincs túl nehéz probléma. Semmi sem haladja meg az Ő képességeit. Azonban először elé kell tárnod a helyzetet!

Milyen döntés előtt állsz ezen a héten? Milyen „hegyet kell elmozdítani”? Rákbetegség? Anyagi csőd?  Gyerekeiddel kapcsolatos problémák? Vagy nem tudsz leszokni egy rossz szokásodról? „Istennek semmi sem lehetetlen” (Lukács 1,37, GW fordítás).

Jeremiás próféta könyvében, a 32. fejezet 27. versében Isten ezt mondja: „Én vagyok az ÚR, az egész emberiségnek Istene. Van valami, ami számomra túl nehéz?” (NIV fordítás). Ez szinte olyan, mintha Isten kihívás elé állítana és azt mondaná: „Rajta, gondolj egy olyan problémára, amit én nem tudok megoldani! Van olyan dolog, ami túl nehéz nekem?”

A gyerekek szoktak így dicsekedni: „Az én apukám bármit meg tud tenni! Az én apukám meg tudja verni a te apukádat!” Én tényleg azt hittem, hogy ez igaz az apámra. De ahogy egyre nagyobb lettem, kezdett felnyílni a szemem. Rájöttem, hogy amikor a zsebpénzemről volt szó, apámnak csak korlátozott forrásai vannak. Amikor tanácsot kértem tőle, néha ő is csak találgatott, mint én, hiszen ő sem tökéletes apa. 

Pál efézusiakhoz írt levele 3. fejezetének 20. versében ez áll: „Isten sokkal többet tud tenni, mint amennyit merni kérnénk tőle, vagy amit el tudunk képzelni — végtelenül többet legmerészebb imáinknál, vágyainknál, gondolatainknál vagy reményeinknél” (TLB fordítás). Elég élénk a fantáziám. Elég nagyokat tudok álmodni, és képes vagyok nagy célokat kitűzni. De Isten lényegében azt mondja: „Fiam, kitalálhatod a legnagyobb dolgot, amiről úgy gondolod, hogy megtehetem az életedben, én azt mégis felül tudom múlni, túl tudom szárnyalni.” Isten egy mindenre képes atya!

Mit várhatsz a mennyei Atyádtól? „Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az Ő dicsőségének gazdagsága szerint Krisztus Jézusban” (Pál levele a filippiekhez 4,19, NIV). Ő korlátlan erőforrásokkal, korlátlan energiával, korlátlan tudással és korlátlan idővel rendelkezik! Ő képes kielégíteni minden szükségletedet!

Jó példa erre az Úr imája, a Miatyánk. Elmondja, hogy mennyei Atyánk három dologról gondoskodik: ellát minket ma, a jelenben („mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma”), megbocsátja nekünk a tegnapot, a múltat („bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek”), és védelmet ad a holnapra, a jövőre („ne vigy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól”) (Máté 6,11-13).

Mai nyelven szólva Isten ezt mondhatná: „Mindenre gondoltam — a jelenre, a múltra és a jövőre. Ami a jelent illeti, én gondoskodom rólad. Ami a múltat, meg van bocsátva minden, amit rosszul tettél vagy elrontottál. Ami pedig a jövőt illeti, ne aggódj és ne félj! Majd én elrendezek minden dolgot, ami a múlt kudarcaival, a jelen csalódásaival és a holnaptól való félelmeiddel kapcsolatos, mert én mindenható Atya vagyok.”

Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:

  • Van-e valami a múltadban, amiért bocsánatot kell kérned Istentől? Szánj időt most arra, hogy imádkozol, és utána bízzál abban, hogy Ő megbocsátott neked!
  • Mikor tapasztaltad meg, hogy Isten gondoskodik a „mindennapi kenyeredről”, vagyis arról, amire a jelenben szükséged van?
  • A jövővel kapcsolatos milyen félelmedet kell ma átadnod Istennek?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2024.07.18.)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása