Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Javítsd ki azzal, hogy azonnal megvallod

2014. szeptember 17. 03:00 - angie.keyr

Megbocsátja minden bűnödet, kigyógyít minden betegségedből,megmenti életed a sírtól, körülvesz hűséges szeretetével. Zsolt 103,3-4 (EFO)

Lesznek bukások az életedben. Ez tény! De az ezek felett való győzelem kulcsa, hogy ne áltassuk magunkat a hibátlan élettel. A titok, hogy szembesüljünk a bűneinkkel, és hamar elengedjük a kudarcainkat. Ne rejtsük el, ne hibáztassunk másokat, és ne keressünk mentségeket. Vállaljuk fel őket.

Íme egy újabb műhelytitok: egyszerű egy 5 évvel ezelőtti bűnt megvallani és elhagyni, de annál nehezebb azokat, amelyeket éppen most követtünk el. Ha épp veszekszel, abban a pillanatban nem akarod megvallani a bűnödet. Bezavar a büszkeséged! A lelki növekedés titka viszont éppen az, hogy azonnal megvalljuk a bűneinket. Engedd el! Ne hagyd, hogy a bűnök felhalmozódjanak az életedben. Naponta vidd ki a szemetet!

Hogy tudod ezt megtenni? Az egyik út az önvizsgálat. A biblia azt mondja az 1 Kor 11,31-ben: "Ha alaposan megvizsgálnánk magunkat, akkor nem kellene ítélet alá kerülnünk.” (EFO). Isten azt mondja, hogy megítélheted magad, vagy Ő ítél meg. Melyiket szeretnéd? A növekedési folyamat része a bűneink felvállalása és ennek kimondása: “Istenem, elbuktam megint. Nem akartam ezeket a dolgokat mondani a gyerekeimnek, de kimondtam. Nem akartam ezt a csatornát nézni, de megtörtént. Nem akartam mindent az én kezemben tartani, de így tettem...”, és így tovább. Bevallod Istennek, és elengeded.

Ne ostorozd magad; ne engedd hogy beleszakadj. Mondd ki: “Uram, köszönöm. Nem olyan vagyok, mint amilyen eddig voltam. Igen, eleresztettem magam, de újra összeszedem magam. És igyekszem jobban csinálni legközelebb. A jövőre fogok fókuszálni, és nem a múltba révedni."

Mit mond Isten amikor a visszaeséseiddel elé mész? Azt mondja talán: “Oh, ne már! Megint ez a bűn? Nem tudsz valami újat kitalálni? Ezzel a bűnnel már 9900-szor jöttél hozzám, én pedig már 9900 alkalommal megbocsátottam!"

Nem. Egyáltalán nem ezt mondja. Isten szeretet. Nem fárad bele a megbocsátásba. Vár rád!

A Zsolt 103,3-4 ezt mondja: “Megbocsátja minden bűnödet, kigyógyít minden betegségedből, megmenti életed a sírtól, körülvesz hűséges szeretetével.” Isten nem ítélettel és megvetéssel fogad, hanem szeretettel és kegyelemmel áld meg. Isten azt adja neked amire szükséged van, nem azt, amit megérdemelsz.

Ha bizonyos területeken elbuktál, rögtön oda kell menned Istenhez és meg kell mondanod neki: “Újra megtörtént, Uram. Szükségem van a megbocsátásodra.” Ez nem a vég; van mód rá, hogy túljussunk ezeken. De a bűnvallás a kezdő lépés.

Beszéljünk róla:

  • Melyik az a területe az életednek, ahol kifejezetten küzdened kell a bűneiddel? Szánj rá időt most, hogy megvalld a bűnödet Istennek; és kérd hogy segítsen legyőzni a kísértést.
  • Mik a céljaid a lelki növekedésben? A bűnvallás után, milyen lépéseket tudnál megtenni, hogy azzá a férfivé, nővé válj, akit Isten szeretne hogy legyél?

(Daily Hope by Rick Warren, 2014.09.10)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása