Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Miközben várakozol, Isten munkálkodik

2018. május 17. 03:00 - Anika Enikő

“Tele vagyok örömteli várakozással, és bízom Istenben, hogy segíteni fog, mert megígérte.” (Zsoltárok 130: 5, TLB fordítás)

 

 

 

Isten azt akarja, hogy türelmesen várj, amíg megválaszolja az imáidat; ám azt is akarja, hogy egy pozitív várakozással várj. Legyen hited, és bízz Istenben, hogy meghallgat és válaszol. Amikor így vársz, akkor azt nyilvánítod ki, hogy hiszel Isten ígéreteiben. Hiszed azt, hogy megtartja a szavát.

Daniel Boone-tól, a híres határvadász-felfedezőtől egyszer megkérdezték: “Eltévedt valaha a vadonban?" Ezt válaszolta: “Nem, soha. Volt, hogy néha egy pár hétig úgy éreztem, hogy nem tudom, hol vagyok, de nem tévedtem el soha.”

Lehet, hogy most te is úgy érzed, összezavarodtak a dolgok az életedben. Esetleg valami zavar van a házasságodban, és bár imádkozol, hogy jobb legyen, mégsem javul a helyzet. Vagy esetleg a karriereddel, a munkáddal van gond, és nem tudod, milyen irányban kellene tovább lépned, vagy hogy esetleg fel kellene-e mondanod. Lehet, hogy egy emberi kapcsolatoddal van gond. Erőtlennek és reményvesztettnek érzed magad, és úgy érzed, a saját magad erejéből nem tudsz változtatni a helyzeten. Össze vagy zavarodva és nem tudod, merre menj tovább.

De ne bátortalanodj el és ne add fel! Nézz felfelé. Kezdj el imádkozni. Én már sok olyan kéréssel fordultam Istenhez imában, amiket soha nem válaszolt meg. Emlékszem, volt egy imakérésem, amit évekig majdnem minden nap elmondtam Istennek, de Ő nem válaszolta meg. Nem tudom, hogy Isten miért döntött úgy, hogy nem válaszolja meg, és nem is értem. Viszont eldöntöttem a következőt: Isten akár megválaszolja ezt az imát, akár nem, én földi életem végéig hinni fogok az ígéreteiben. Mert Isten jó Isten, és Ő tudja mi a legjobb nekem, még akkor is, amikor nem értem.

Amikor Isten nem válaszolja meg az imáinkat, akkor emlékeznünk kell két fontos igazságra. Az első, hogy Isten kezében van az irányítás, és nem nálunk. Ő jobban tudja, hogy mire van szükségünk, mint mi magunk.
Nincs olyan magas hegy, amit ne tudna elmozdítani. Nincs olyan nagy probléma, amit ne tudna megoldani. Nincs olyan nagy szomorúság, amit ne tudna enyhíteni. Isten kezében van a vezetés, és neki van terve.

A második, amire emlékezned kell, hogy akár érkezik válasz az imáidra, akár nem, Isten elismeri a türelmedet – ha nem ebben a világban, akkor az örökkévalóságban.

“Tele vagyok örömteli várakozással, és bízom Istenben, hogy segíteni fog, mert megígérte.” (Zsoltárok 130: 5, TLB fordítás)

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Isten mely ígéreteit vallhatod meg vagy melyekre támaszkodhatsz, amíg arra vársz, hogy megválaszolja az imádat?
  • Hogyan mutatta már meg Isten a hűségét az életedben?
  • Mit vársz, hogy mit fog tenni Isten az életedben? Hogyan tükrözik az elvárásaid az Ő nagyságát?

 *(Daily Hope by Rick Warren, 2018.05.10.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása