Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A viharban erre van szükséged: „Én vagyok”

2021. február 26. 03:00 - ReveSz

529215.jpg

„Amikor meglátták őt, amint a tengeren jár, azt hitték, hogy kísértet. Felkiáltottak, mert mindnyájan látták, és megrettentek. Ő azonban azonnal megszólította őket, és ezt mondta nekik: »Bátorodjatok! Én vagyok az. Ne féljetek!«” (Mk 6,49–50 NIV).

Csak az élet viharaiban tanulhatod meg, milyen is Jézus valójában. Megláthatod, hogy ő nem pusztán csak egy ember. Ő nem csak egy jó tanár vagy egy erkölcsös vezető. Ő Isten, a világmindenség Alkotója.

Márk evangéliuma 6. fejezetében Jézus észrevette, hogy a tanítványok megrémültek. Egy tenger közepén voltak, ahol a szél és a hullámok csapkodták a hajójukat, és emiatt képtelenek voltak haladni. Ezután Jézus elindult feléjük a vízen járva. „Amikor meglátták őt, amint a tengeren jár, azt hitték, hogy kísértet. Felkiáltottak, mindnyájan látták ugyanis, és megrettentek. Ő azonban azonnal megszólította őket, és ezt mondta nekik: »Bátorodjatok! Én vagyok az. Ne féljetek!«” (Mk 6,49–50 NIV).

A tanítványoknak továbbra is voltak nyomasztó kétségeik – lehet, hogy Jézus csak egy jó próféta volt, aki csodákat tudott tenni. Azzal viszont, hogy a vízen járt, Jézus felfedte, hogy sokkal több, mint csak egy ember. Megmutatta nekik, hogy ő Isten.

Fel is szólította őket: „Bátorodjatok!” És megnyugtatta őket: „Én vagyok az.”

Görögül, amely nyelven a Biblia ezen része eredetileg íródott, az „én vagyok”  kifejezés ténylegesen két szó: ego eimi. Az ego eimi szimplán azt jelenti, hogy „én vagyok”. Miért fontos ez?

Isten neve: „Vagyok” – nem pedig „Voltam”, vagy „Leszek”, vagy „Remélem, leszek”. Amikor Jézus azt mondja, hogy „én vagyok”, ő azt mondja ezzel, hogy nem kell félned. Nem kell görcsölnöd. Ő Isten. És ez bőven elég.

Ha viharon mész keresztül, nem munkára van szükséged – Jézusra van szükséged. Nem egy tervre van szükséged – egy személyre van szükséged. Nem egy rendszerre van szükséged – a Megváltóra van szükséged. Nem egy új célra van szükséged – Istenre van szükséged.

Amikor viharon mész keresztül, emlékezz arra, hogy Isten nem távoli, közömbös vagy kívülálló. Ő a „Vagyok”. És át fog vinni a viharon.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Mit vagy kit keresel általában, hogy megmentsen egy viharban? Mi tart vissza attól, hogy Istenre tekints?
  • Isten neve: „Vagyok” – nem pedig „Voltam”, vagy „Leszek”, vagy „Remélem, leszek”. Mit jelent ez ma számodra?
  • Mire van szükséged Istentől ahhoz, hogy keresztül vigyen a viharodon? Beszélj vele erről, és figyeld meg, hogy a megfelelő időben meg fog téged segíteni!

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.02.19.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása