Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Bizonytalan vagy? Emlékezz arra, hogy kié vagy!

2021. június 11. 03:00 - gerbeaud

„Jézus ismét beszélt az embereknek, ezt mondta: Én vagyok a világ világossága. Aki engem követ, soha nem fog sötétségben járni, hanem övé lesz az élet világossága” (Jn 8,12 NIV).

Amikor Jézus azt mondta: „Én vagyok a világ világossága”, meghatározta önmagát. Azt mondta: „Tudom, ki vagyok.”

Legalább 18 alkalommal szerepel a Bibliában, hogy Jézus azt mondta: „Én vagyok” – majd leírást adott. Önmagát az ajtóként, az élet kenyereként, az útként, az igazságként, a feltámadásként és az életként írta le. Újra és újra meghatározta önmagát. Jézus tudta, ki ő, és ennek eredményeként nem volt nyomás alatt.

Jézus megértette az identitását – és kulcsfontosságú, hogy te is megértsd a tiedet.

Amikor bizonytalan vagy az identitásodban, nyomás alá kerülsz, hogy mások mintájába beilleszkedj. Inkább megpróbálnak olyanná tenni, amilyennek gondolják, hogy lenned kellene, minthogy olyanná tennének, akinek Isten alkotott.

A stressz abból fakad, hogy megpróbálsz valaki olyan lenni, aki nem vagy – amikor félsz, akkor véletlenül leomlanak a színfalak, és az emberek felfedezik, ki is vagy valójában.

A külső nyomás ellensúlyozásának a módja az, ha belső elégedettség tölt el bennünket azzal kapcsolatban, hogy Isten kinek alkotott minket. Azáltal fedezed fel, hogy ki vagy, hogy tudod, kié vagy.

A Biblia azt mondja, hogy Isten teremtett téged. Mélyen szeret téged. Olyannak fogad el téged, amilyen vagy. Van terve az életedre. Amikor ezt megérted, akkor szabadon fogsz tudni másokat szolgálni.

Jézus állandóan olyan dolgokat tett, amelyek mindenki mást megleptek – mert szabad volt; nem érzett nyomást arra, hogy megfeleljen az emberek elvárásainak. Úgy döntött, hogy másokat szolgál függetlenül attól, hogy ezt hogyan lehet megérteni. Megmosta tanítványainak a lábát – ők túl bizonytalanok voltak, hogy ezt egymásnak megtegyék. Jézus mindig az erő helyzetéből szolgált. Tudta, ki ő, és kihez tartozik.

Szeretnél ugyanabban a szabadságban élni, mint Jézus? Találj biztonságot annak tudatában, hogy Isten nagyon szeretett és elfogadott gyermeke vagy! Nem szükséges megjátszanod, hogy valaki más vagy.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Készíts két listát! Az egyiket arról, amit az emberek mondanak rólad. A másikat arról, amit Isten mond rólad. Melyik listát választod, hogy megtaláld benne az identitásod?
  • Mikor érzel leginkább kísértést arra, hogy engedj a külső nyomásnak, ahelyett, hogy annak a belső ismeretében élnél, hogy Isten kivé alkotott téged?
  • Hogyan teszi lehetővé számodra az identitásodban való bizonyosság, hogy hatékonyabban szolgálj?  

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.06.04.)

(NIV: A bibliaidézet szövege az angol New International Version fordításból származik.)

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csilla vargáné 2021.11.11. 14:44:53

SZERETNÉK ÉLELMISZER CSOMAGOT KÉRNI))

Sajnos saját hibánkon kívül nehéz helyzetbe kerültünk! Feleségem fizetéséből havi 16 ezret vonnak le tartozás fejében, így bárminemű segítséget, élelmiszert is szívesen elfogadunk! Én jelenleg közmunkán vagyok, beteg feleségemeLL(vizes láb, lábszárfekély), de jómagam is szívbeteg vagyok, amely mellé még cukorbetegség is társul Csillának kevés vörösvérsejtje, ill hemoglobinja van, dolgozni nem bír, fárad! Én inzulinos cukorbeteg vagyok (napi 2x)! Ezért kérnem a segítségeteket! Bővebb információ privát üzenetben! Köszönöm!//varga zoltan vadna szabadsag tér 15 diabetese neuropathya allapitottak meg ill... gerinc csipö kopas ill szükület //ha valaki tud segiteni feleségem számla száma 116 00006 00000000 2576 6862!!tavaly majusban volt egy mütétem bocsanat leirom ,herezacskon folyamatos magas cukor miatt ,lett egy tályog ill. a lágyrészen megmütöttek ,, és a mütét után kialakult egy sipoly ,, a sipolybol 9 honapig lógott belöllem egy mütét közben bennem hagyott géz darab ... a sipoly ami a lágyrészen van nem lehet emelni hajolni váladékozik még dolgozom közmunkán mindkettönk fizetéséböl von végrehajto
süti beállítások módosítása