Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Nem adhatsz többet, mint Isten

2021. június 23. 03:00 - gabormel

8_26_19_saveandgive-1024x683.jpg

„Szolgáltassátok be az egész tizedet a raktárba, hogy legyen étel a házamban! Így tegyetek próbára engem – mondja a Mindenható ÚR –, és meglátjátok, hogy megnyitom-e nektek az ég zsilipjeit, és annyi áldást adok-e rátok, hogy nem lesz elég hely a tárolásához!” (Mal 3,10 NIV).

A Biblia szerint csak egyetlen módon lehet Istent próbára tenni: adakozással, mégpedig a tized adással.

Malakiás próféta könyve 3. fejezetének 9–10. verse ezt mondja: „Átok nehezedik rátok – az egész népetekre –, mert megloptok engem. Szolgáltassátok be az egész tizedet a raktárba, hogy legyen étel a házamban! Így tegyetek próbára engem – mondja a Mindenható ÚR –, és meglátjátok, hogy megnyitom-e nektek az ég zsilipjeit, és annyi áldást adok-e rátok, hogy nem lesz elég hely a tárolásához!” (NIV).

Soha nem felejtem el, mikor először hagytam, hogy Isten próbára tegye a hitemet az adakozással kapcsolatban. Tizenkilenc éves voltam, egyetemista, és adósságom volt. 500 dollárral tartoztam az iskolának, és a fizetés a hónap végén volt esedékes. 10 dollárral tartoztam még egy barátomnak is. Viszont csak 50 dollárom volt a bankban. Tudtam, hogy nem tudom kifizetni a tartozásaimat, ezért erre gondoltam: „Isten azt mondja, hogy tegyük próbára. Lehet, én is megpróbálom.”

Szóval kivettem az 50 dollárt a bankból, és elhatároztam, hogy elküldöm egy keresztény szervezetnek. Az Amerikai Bibliatársulatot választottam, amelyik Bibliákat nyomtat és ajándékoz. Egy kis üzenetet is mellékeltem a pénzhez, amelyen ez állt: „Bárki nyitja is ki ezt a levelet, kérem, hogy imádkozzon értem. Szegény, éhező egyetemista vagyok, és adósságaim vannak, amiket ki kellene fizetnem. Csak abban bízom, hogy amikor Istent helyezem az első helyre az életemben, minden szükségemet betölti. Kérlek, imádkozz értem!” Nem tudtam, mi fog történni.

Körülbelül három hét múlva meghívást kaptam egy gyülekezettől, hogy tanítsak a hétvégi ifjúsági rendezvényükön. Vasárnap a pásztor ezt mondta: „Tartottunk neked gyűjtést, Rick.” Pedig én csak azért mentem, hogy a szolgálatommal segítsek, és hogy jól érezzem magam. Sosem gondoltam arra, hogy pénzt kapjak érte! Nem néztem meg, mennyit kaptam addig, amíg vissza nem értem a szállásomra. Pontosan 561 dollár volt benne. Ötszáz dollárt visszafizettem az egyetemnek, és a tíz dollárt a barátomnak. A fennmaradó 51 dollárt tizedként visszaadtam Istennek. Még mindig szegény voltam, de legalább már nem tartoztam senkinek.

Azóta több százszor láttam Istent így cselekedni.

Azt mondod, hogy bízol Istenben az üdvözüléseddel, a bűnbocsánatoddal, a szabadságoddal és a mennybéli jövőddel kapcsolatban – de bízol benne a pénzügyeiddel kapcsolatban is? Ha nem, akkor mi ebben a logika?

Ami a pénzügyeidet illeti, el kell döntened, hogy bízol-e abban, hogy Isten megtartja az ígéreteit. Egy életen át tartó követése után, megígérem: meg fogja tartani!

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Mit jelent az, hogy „meglopni” Istent, ahogy azt a Malakiás próféta könyve 3. fejezetének 9. verse mondja? Hogyan tehetjük meg ezt?
  • Mit gondolsz, mit akar Isten tanítani magáról a tizeden keresztül? És mit szeretne, hogy megtanulj te magadról?
  • Honnan tudhatod, hogy bízhatsz Isten ígéreteiben?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.06.16.)

(NIV: A bibliaidézetek szövege az angol New International Version fordításból származik.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása