Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Mit tegyünk, mikor úgy tűnik nincs értelme?

2021. november 25. 03:00 - ReveSz

"Tudom, hogy bármit megtehetsz, és senki sem állíthat meg. Azt kérdezted: „Ki az, aki ilyen tudatlansággal megkérdőjelezi a bölcsességemet?” Én vagyok, és olyan dolgokról beszéltem, amelyekről semmit sem tudtam, olyan dolgokról, amelyek túlságosan csodálatosak számomra... Visszavonok mindent, amit mondtam, porban és hamuban ülök, hogy megbánjam a bűneim." 
(Jób 42:2-3, 6 NLT).

 

Ahelyett, hogy mindig azt kérdeznéd Istentől "Miért?", mikor nem érted őt kezdj el inkább megbízni benne.

Jób 37. fejezetén keresztül azt kérdezi a könyvében: "Miért történik ez velem? Miért engeded ezt? Miért ez a sok fájdalom? Miért ez a sok kellemetlenség? Miért nem válaszoltál az imáimra?

Viszont a 38. fejezetben már Jób abbahagyja a "Miért" kérdéseket. Erre Isten ezt mondja "Most én szeretnék pár kérdést feltenni."

A következő két fejezetben Isten olyan kérdésekkel bombázza Jóbot, amelyekre csak Isten tud válaszolni. Ilyeneket kérdez: „Hol voltál, amikor létrehoztam az univerzumot? Meg tudod magyarázni a gravitáció törvényét?

Két fejezet után Jób rájön, hogy ő csak egy ember, és a tudása véges. Ki ő, hogy megkérdőjelezze Istent?

"Tudom, hogy bármit megtehetsz, és senki sem állíthat meg. Azt kérdezted: „Ki az, aki ilyen tudatlansággal megkérdőjelezi a bölcsességemet?” Én vagyok, és olyan dolgokról beszéltem, amelyekről semmit sem tudtam, olyan dolgokról, amelyek túlságosan csodálatosak számomra... Visszavonok mindent, amit mondtam, porban és hamuban ülök, hogy megbánjam a bűneim."  (Jób 42:2-3, 6 NLT).

Mit csinálsz olyan helyzetben, amikor nem látod a teljes képet, amikor dolgok nem világosak és amikor az életnek nem látod értelmét?

Emlékeztesd magadat azokra, amiket tudsz Istenről. Jób még a kétségek közepette is tudta az igazságot Istenről. Isten szeret (Jób 10:12), Isten erőteljes (Jób 36:22), Isten a kezében tartja az irányítást (Jób 34:13), Istennek célja van az életével (Jób 23:14), Isten megvédené őt (Jób 5:11).

Nem tudom, min mész keresztül most, de ezt elmondom neked: Isten teljesen tisztában van minden bensőséges részlettel. Minden lélegzetedre odafigyel. Semmi sem kerüli el Isten figyelmét.

Lehet, hogy nem érted, min mész keresztül, de ezeket attól még elmondhatod Istennek: „Tudom, hogy jó vagy. Tudom, hogy szeretsz. Tudom, hogy erősteljes vagy. Tudom, hogy észreveszed az életem apró dolgait is. Tudom, hogy a kezedben tartod az irányítást. Tudom, hogy van egy terved. Tudom, hogy meg fogsz védeni."

Ezek után tedd félre a "miért" kérdéseket és bízz Istenben - bármi történjen.

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez

  • Mik azok a dolgok, amelyekről tudod, hogy igazak Istenről? Honnan tudod, hogy igazak?
  • Hogyan segítenek ezen igazságok abban, hogy jobban megbízz Istenben?
  • Írj le egy imát Istenhez, amely megerősíti, hogy ki ő, és miért bízhatsz benne, és köszönd meg neki szerető figyelmét.

 

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.11.18.)

(NLT: Az angol New Living Translation bibliafordítás rövidítése.)

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása