Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A személyiségedbe fektess, ne a kényelmedbe!

2021. december 21. 03:00 - Anika Enikő

„Növekedj lelki erődben, és ismerkedj meg jobban Urunkkal és Megváltónkkal, Jézus Krisztussal!” (2Pt 3,18 TLB)

Isten azt akarja, hogy lelkileg növekedj, és hogy jobban hasonlíts Jézus Krisztushoz. Ennek egyik módja az, ha pénzednek egy részét személyes fejlődésedbe fekteted.

A Biblia ezt mondja Péter második levele 3. fejezetének 18. versében: „Növekedj lelki erődben, és ismerkedj meg jobban Urunkkal és Megváltónkkal, Jézus Krisztussal!” (TLB)

A pénzed segítséget nyújthat abban, hogy lelkileg növekedj. Használhatod képességek fejlesztésére, önképzésre, arra hogy jobb vezetővé, jobb szónokká, jobb közbenjáróvá vagy egyszerűen ahhoz, hogy jobb emberré válj.

Az igazság az, hogy az autódat nem viszed magaddal a mennybe; sem a lakásodat, sem a kanapét és még csak a ruháidat sem.

Viszed a karakteredet. Csábító lehet, hogy a pénzed kényelembe fektesd, de Isten azt szeretné, hogy valami olyanba fektesd bele, amit magaddal viszel a mennybe – az pedig a jellemed.

Ez azt jelenti, hogy valahányszor vásárolsz egy keresztény könyvet, amely segít a növekedésben, akkor befektetsz abba, amit én Isten „növekedési alapjának” nevezek. Bármikor, amikor a pénzed egy részét arra fordítod, hogy elmész egy csendes hétvégére vagy egy konferenciára, amely növekedést és fejlődést hoz az életedbe, akkor befektetsz ebbe a Növekedési Alapba. Bármikor, amikor pénzt költesz egy tanfolyamra vagy szemináriumra, amely segít abban, hogy még inkább azzá válj, amilyennek Isten látni szeretne, akkor Isten mosolyog, és azt mondja, hogy helyesen használod a pénzedet.

Soha nem felejtem el, amikor megvettem az első Bibliámat. Tizenéves voltam, és azt gondoltam: „Számomra ez a legfontosabb könyv, ezért a legjobbat fogom megvenni, ami kapható.” Kutakodtam egy kicsit, és találtam egy számomra megfelelőt; Thompson Chain-Reference Bible néven. Aztán azt mondtam: „Olyan kötésben szeretném, ami maradandó, ezért a lehető legszebb bőrből kaphatót szerzem be.” 60 dolláromba került ez a Biblia, amit két hónapnyi juttatásból fedeztem. Lemondtam két hónapnyi nassolásról és filmekről, de lett egy nagyon klassz Bibliám, amit életem végéig használhatok.

Még mindig megvan ez a Biblia. Ez a legbecsesebb tulajdonom, és már számtalanszor átolvastam. Aláhúzogattam és jelölgettem benne.

A Biblia azt mondja: „Miért adnátok pénzt azért, ami nem igazi eledel? Hallgassatok rám! Azt egyétek, ami jó, és lelketek szeretni fogja a gazdag eledelt mely megelégít!” (Ézs 55,2 NCV)

A pénzedet költheted gyors éttermi ételekre vagy lelki táplálékra. Döntsd úgy, hogy a pénzedet lelked táplálékára költöd, ami segíti lelki fejlődésedet!

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez: 

  • Hogyan próbál a társadalom meggyőzni arról, hogy a kényelem fontosabb, mint a személyiség és a jellem?
  • Miért elégít meg jobban a lelki táplálék, mint a gyors éttermi?
  • Melyik kényelmet nyújtó tárgyról tudsz lemondani azért, hogy több pénzed maradjon arra, hogy a jellemedbe, személyiségedbe fektethess?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.12.14.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása