Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Jézus azt akarja, hogy oszd meg a terheidet

2022. január 12. 03:00 - gabormel

my-yoke-is-easy-1024x819.jpg

„Gyertek hozzám mindnyájan, akik fáradoztok és terhet hordoztok, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást fogtok találni lelketeknek. Mert az én igám kényelmes, és az én terhem könnyű.” (Mt 11,28–30 RSV)

Nem tudom, hogy milyen terhet cipelsz, és hogy mi nehezedik rád. Azonban tudom a választ a problémáidra.

Jézus azt mondja: „Gyertek hozzám mindnyájan, akik fáradoztok és terhet hordoztok, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást fogtok találni lelketek. Az én igám kényelmes, és az én terhem könnyű.” (Mt 11,28–30 RSV)

Sok év telt el, mire megértettem, mire gondolt Jézus, mikor ezt mondta: „Vegyétek magatokra az én igámat!” Ez elgondolkodtatott. „Uram, akarsz még adni valamit, amivel foglalkoznom kell? A terhem már így is elég nehéz! Nem hiányzik, hogy magamra vegyem a problémáidat!”

Aztán megtanultam, hogy az iga két ívelt fa, és két szarvasmarha fölé helyezik, hogy kocsit húzhassanak.

Az iga értékét az adja, hogy felére csökkenti a terhelést. Iga nélkül az ökörnek egyedül kell húznia a teljes terhet. De ha az ökröt egy másikkal igába kötöd, akkor a két állat együtt húzza, felére csökkentve a teher súlyát.

Tehát, amikor Jézus azt mondja neked, hogy vedd fel az ő igáját, nem azt mondja, hogy a problémáit átadja neked. Jézusnak nincsenek problémái! Azt mondja, hogy meg fogja osztani a problémáidat, és a terhedet. Magára fogja venni a stresszedet, és viseli veled.

Hűha!

Jézus három jelentős igét használ a Szentírásban: gyere, tanulj és vedd! Mintha Jézus azt mondta volna: „Gyere, alkossunk egy csapatot, így megtanulhatod, hogyan csinálom! Vegyünk fel egy könnyebb terhet, amely csökkenti a stresszed és könnyebben kezelhetővé teszi a problémáidat.”

Amikor Krisztussal húzod az igát, együtt mozogsz vele. Ugyanabba az irányba, és azonos sebességgel. A helyes irányba és a helyes sebességgel haladsz. És könnyebb teherrel mozogsz.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Miért nehéz néha segítséget elfogadni valakitől, aki azt akarja, hogy megoszd vele a terhedet, és könnyebbé tegye számodra – még akkor is, ha az a valaki Jézus?
  • Gondolj egy keresztény emberre, aki nehéz terhet cipel! Mi az a gyakorlati módszer, amivel bátoríthatod őt, hogy engedje, hogy Jézus megossza vele azt a terhet?
  • Jézus már mindent tud a stresszedről. Készen állsz, hogy felvedd az igáját? Ha nem, mi tart vissza?

Bízol Isten üdvözülésre vonatkozó ígéretében?

Ha készen állsz arra, hogy Jézusnak szenteld az életed, akkor így imádkozz:

„Drága Jézusom! Megígérted, hogy ha hiszek benned, mindent megbocsátasz, amit valaha rosszul tettem, megismerem életem célját, és egy nap befogadsz majd örök mennyei otthonodba.

Megvallom bűneimet, és Uramként, Megváltómként fogadlak be az életembe. A mai napon életem minden részét átadom neked. Követni akarlak, és azt tenni, amit mondasz.

Jézusom! Hálás vagyok a szeretetedért és az áldozatodért, amely lehetővé tette, hogy veled lehessek a mennyben. Tudom, hogy nem érdemlem meg. És köszönöm, hogy nem kell elnyernem vagy megdolgoznom az üdvösségemért, mert tudom, hogy ez lehetetlen. Életem hátralévő részét arra akarom fordítani, hogy önmagam helyett téged szolgáljalak. Alázatosan rád bízom az életemet, és arra kérlek, ments meg, és fogadj be engem családod tagjai közé! Jézus nevében kérlek. Ámen.”

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.01.05.)

(RSV: A szerző által választott angol Revised Standar Version bibliafordítás rövidítése.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása