Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Az egység a legnagyobb tanúságtételünk a hitetlenek számára

2022. február 18. 03:00 - Ivanyina Krisztina

Simlis vagy hamis utakon nem lehet elérni az egységet, amit Krisztus akar -  vasarnap.hu

„Én azt a dicsőséget adtam nekik, amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk – én bennük és te bennem –, hogy teljes egységre jussanak. Aztán a világ meg fogja tudni, hogy te küldtél engem, és ugyanúgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél.” (Jn 17,22–23 NIV)

Jézus utolsó imája, mielőtt a keresztre ment, az volt, hogy az egyház egységben éljen: „A cél az, hogy mindnyájan egy szív és egy elme legyenek – ahogyan te, Atyám, bennem vagy, és én benned, így ők egy szív és egy elme lehetnek velünk. Akkor elhiheti a világ, hogy valóban te küldtél engem.” (Jn 17,21 The Message)

Észrevetted, hogy Jézus a Krisztushoz érkező többi embert követői egységéhez kötötte? Azt mondta, hogy más emberek akkor fognak hinni benne, ha látják, hogy a keresztények szeretik egymást és egységben élnek. Ez Jézus látomása és célja mindenki számára, aki Megváltójának vallja őt.

Jézus imájának következő sorai azt mondják, hogy Isten az ő dicsőségét adja nekünk, hogy egységben legyünk, és mások meglássák az evangéliumot: „Én azt a dicsőséget adtam nekik, amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk – én bennük és te bennem –, hogy teljes egységre jussanak. Aztán a világ meg fogja tudni, hogy te küldtél engem, és ugyanúgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél.” (Jn 17,22–23 NIV)

Isten jelenlétének az a célja az életedben, hogy szeretetteljesebbé tegyen – ne durvábbá, önfejűbbé vagy makacsabbá, hanem szeretetteljesebbé.

Szeretnéd Isten dicsőségét az életedben? Szeretnéd Isten hatalmát az életedben? Szeretnéd érezni Isten jelenlétét az életedben? Jézus azt mondja, hogy azoknak adja dicsőségét – hatalmát –, akik félreteszik a más keresztényekkel való másodlagos nézeteltéréseket. Azt akarja, hogy tedd félre azokat a dolgokat, amelyek  nem igazán számítanak, hogy egységben élhess más hívőkkel.

Isten családjaként a mi egységünk, az egyház, a legnagyobb tanúságtételünk a hitetlenek számára.

Az embereknek minden eddiginél jobban szükséges meglátniuk, hogy az egység lehetséges, és ez megtalálható az egyházban. A mi felelősségünk, hogy letesszük büszkeségünket és preferenciáinkat, hogy Isten céljára összpontosíthassunk.

Az egymás iránti szeretetünk megmutatja a világnak, hogy Jézushoz tartozunk, és Krisztus életeket átalakító hatalmának bizonyságtevője is lesz.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Milyen preferenciákat kell letenned, hogy nagyobb egységre törekedj Isten családjával?
  • Milyen módon láttad, hogy a büszkeség hozzájárul a gyülekezetben a széthúzáshoz?
  • Milyen érzést kelt benned, ha tudod, hogy a világnak tett legnagyobb tanúságtételed csoportos erőfeszítés lesz, nem olyasmi, amit egyedül kell megtenned?

Bíztál Isten üdvösségre vonatkozó ígéretében?

Ha készen állsz arra, hogy átadd Jézusnak az életedet, akkor mondd el ezt az imát:

„Kedves Jézusom, megígérted, hogy ha hiszek benned, minden, amit valaha rosszul tettem, bocsánatot nyer, megtanulom életem célját, és egy napon örökkévaló otthonodba fogadsz a mennyben.

Megvallom bűnömet, és Uramként és Megváltómként fogadlak életembe. Ma életem minden részét átadom neked. Követni akarlak és azt tenni, amit mondasz.

Jézusom, hálás vagyok a szeretetedért és az áldozatodért, amely lehetővé tette, hogy csatlakozzak hozzád a mennyben. Tudom, hogy nem érdemlem meg. És köszönöm, hogy nem kell kiérdemelnem vagy megdolgoznom az üdvösségemért, mert tudom, hogy ez lehetetlen. Életem hátralévő részét arra akarom fordítani, hogy téged szolgáljak ahelyett, hogy magamat szolgálnám. Alázatosan átadom neked az életem, és arra kérlek, ments meg és fogadj be a családodba. Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Ha most imádkoztál azért, hogy elfogadd Jézust, kérlek, írj nekem egy e-mailt a Rick@PastorRick.com címre, és tudasd velem! Szeretnék küldeni neked néhány ingyenes anyagot, hogy segítsek elindulni a Jézussal való utadon.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.02.11.)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása