Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Hogyan válaszol Isten a nagylelkűségedre?

2023. augusztus 21. 03:00 - ReveSz

person holding grapes"Isten képes kárpótolni téged azzal, hogy mindent megad neked, amire szükséged van, és még annál is többet, hogy ne csak a saját szükségleteidre legyen elég, hanem bőven maradjon belőle, hogy örömmel adj másoknak." 2 Kor 9,8 (TLB fordítás)

Hallottam egy történetet egy férfiról, aki elvitte a fiát a McDonald's-ba, és egy nagy adag sült krumplit vett neki. Hazafelé menet az apa kivett belőle egy kis sült krumplit, és megette. A fia felháborodott, és azt mondta: "Apa, ezt nem eheted meg. Ez az én sült krumplim!" Az apának azonnal három gondolata támadt:

"Először is, a gyermekem elfelejtette, hogy én vagyok a forrása a sült krumplinak. Elvittem a McDonald's-ba, kifizettem a rendelést, odaadtam neki, és haza is viszem. Az egyetlen ok, amiért sült krumplit kapott, hogy én vagyok, a "Nagy Sült krumpli Adományozó"!

"Másodszor, a gyermekem nem veszi észre, hogy egy másodperc alatt elvehetném a sült krumpliját, ha akarnám. Vagy vehetnék neki egy egész kamionnyi sült krumplit, ha akarnám, mert megvan rá a hatalmam.

"Harmadszor, nem volt szükségem a sült krumplijára. Könnyedén szerezhettem volna magamnak sajátot. Száz adagot is vehetnék magamnak, ha akarnék. Csak azt akartam, hogy megtanuljon önzetlen lenni."

Isten azt akarja, hogy ezen három leckén keresztül te is megtanulj önzetlen lenni az embereken felé.
Először is, Isten azt akarja, hogy emlékezz arra, hogy ő a forrása mindannak, amid van. Semmid sem lenne - még csak nem is élnél!!! -, ha nem lenne Isten.
Másodszor, Isten egy pillanat alatt elvehetne tőled mindent, vagy megduplázhatná, mert nála van a hatalom. Harmadszor, Istennek nincs szüksége a pénzedre. Ő csak azt akarja, hogy megtanulj önzetlen lenni, és fejleszd a hitedet.

Mi történik, ha elkezdesz nagylelkűbb emberré válni? "Isten képes kárpótolni téged azzal, hogy mindent megad neked, amire szükséged van, és még többet is, hogy ne csak a saját szükségleteidre legyen elég, hanem bőven maradjon belőle arra is, hogy örömmel adj másoknak" (2Kor 9,8 TLB fordítás).

Ha gyakorolni fogod a nagylelkűséget, Isten mindent megad neked, amire szükséged van, és még többet is, hogy legyen mit megosztanod másokkal. Ő egy olyan utat keres, mint egy szívószál, és amikor megtalálja - valakit, aki hajlandó azt mondani: "Istenem, használj engem arra, hogy áldássá legyek mások számára" -, akkor elkezdi kiárasztani az áldást egyenesen rajta keresztül.

Ha megtanulsz nagylelkűnek lenni, Isten jobban megáld, mint azt el tudnád képzelni!

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Hogyan tükrözi a vagyonodhoz és forrásaidhoz való hozzáállásod, hogy mindened Istené?
  • Ha Isten ma mindent elvenné tőled, hogyan reagálnál?
  • Mit tehetsz, hogy ezen a héten nagylelkűen tudj adni valakinek vagy valaminek?


*(Daily Hope by Rick Warren, 2023.08.14.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása