Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Csak egy vélemény számít

2023. december 17. 03:00 - Mapetso

hegy.jpg"Ti vagytok a világ világossága - mint egy város a hegytetőn, amelyet nem lehet elrejteni." Mt 5,14 (NLT)

Ha nem vagy biztos abban, hogy ki is vagy valójában, akkor manipulálhatnak és formálhatnak téged a körülötted lévő nyomások, problémák és emberek - és ez stresszhez vezet.

Kultúránk folyamatosan próbál téged a saját formájába illeszteni. Ha zavaros és tisztázatlan az önazonosságod, ha nem tudod igazán, hogy ki vagy, az kiszolgáltatottabbá tesz a kulturális hatásoknak. Amíg nem rendeződik benned, hogy Isten feltétel nélkül szeret téged, és hogy Isten gyermeke vagy, addig hajlamos leszel a stresszre.

Jézusnak soha nem voltak kétségei az önazonosságával kapcsolatban. Sőt, a Szentírásban 18 alkalommal nyilvánosan kijelentette, hogy ki ő. Ezeket nevezik az "Én vagyok" kijelentéseinek, mint például: Én vagyok a világ világossága. Én vagyok az Isten Fia. Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet. Én vagyok az élet kenyere. Jézus világossá tette, hogy pontosan tudja, ki ő.

A János 8. fejezet 18. versében Jézus azt mondta: "Én magamról teszek bizonyságot" (GNT). Nem volt szüksége arra, hogy mások mondják meg neki, hogy ki ő. Nem kereste másoktól az megerősítést.

Ha mások véleményére hagyatkozol megerősítésért, akkor nem lehetsz ellenálló a stresszel szemben. Mert ha nem tudod, hogy ki vagy, akkor ezt mások fogják meghatározni helyetted. Belekényszerítenek egy sablonba, és emiatt stresszelni fogsz, mert megpróbálsz olyasvalaki lenni, aki nem vagy. A végén megjátszod magad, és maszkot viselsz. Ettől teljesen ki fogsz merülni!

Jézus tudta, hogy ő a világ világossága. De ugyanezt mondta rólad is: "Ti vagytok a világ világossága, mint egy város a hegytetőn, amelyet nem lehet elrejteni" (Mt 5,14 NLT). Felfogtad, hogy milyen különleges vagy? Nem azért, amit mások mondanak, hanem azért, amit Isten mond. Senki sincs a világon, aki pontosan olyan lenne, mint te.

El kell fogadnod a rólad szóló igazságot - az erősségeidet, a korlátaidat és a gyengeségeidet. Isten mindezekkel együtt teremtett téged, és mindent megadott neked, amire szükséged van ahhoz, hogy teljesítsd az akaratát.

Ha ezt elfogadod, akkor biztonságban leszel az énképeddel, és sokkal kevésbé leszel stresszes.

Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:

  • Mit jelent Isten gyermekének lenni? Milyen előnyökkel jár ez? Mik az elvárások?
  • Miért kell elfogadnod az igazságot a gyengeségeidről is, nem csak az erősségeidről?
  • Gondolj egy olyan alkalomra, amikor inkább arra alapoztad az identitásodat, amit mások mondtak rólad, mint arra, amit Isten mond. Milyen hatással volt ez rád?

 *(Daily Hope by Rick Warren, 202312.10.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása