Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Kísértés elleni vészmegoldás

2024. február 04. 03:00 - ReveSz

 person lifting hand

"Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én megszabadítlak" Zsoltárok 50,15

Néha szükséged lesz egy vészmegoldásra a kísértések ellen. Amikor kísértésbe esel, és nem tudod, mit tegyél, akkor kiálts Istenhez!

Ha kísértéssel állsz szemben, és pánikba esel, mert azt érzed, hogy az adrenalin átjárja a tested, és nem tudsz hosszasan beszélgetni Istennel. De nem is kell! Elég az, amit én " mikrós imának" nevezek, és ez egyetlen szó: Segíts! Majd, akár azt is mondhatod Istennek: "Most nem itt akarok lenni, mert mindjárt átlépek a bűnbe. Most azonnal szükségem van a segítségedre."

Isten megígéri: " Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én megszabadítlak" (Zsoltárok 50:15).

Kiálts Istenhez! Amikor ezt teszed, számíthatsz rá, hogy segít, mert együttérez veled. A Biblia azt mondja: "Mert nem olyan főpapunk van, aki ne tudna megindulni erőtlenségeinken, hanem olyan, aki hozzánk hasonlóan kísértést szenvedett mindenben, de nem vétkezett. (Zsidók 4,15).

Jézus küzdött valaha haraggal? Igen. Birkózott-e Jézus valaha a magányossággal? Igen. Küzdött-e Jézus valaha is a vágyakkal és a szexualitással? Igen. Megkísértette-e valaha a fáradtság és a csüggedés? Igen. De mégis hogy lehet ez? Úgy, hogy ő Isten, de emberi testben.

Jézusnak ugyanazokkal a kísértésekkel kellett szembenéznie, mint nekünk, ezért számíthatunk arra, hogy segít, amikor hozzá kiáltunk. És nem kell szégyenkeznünk. "Járuljunk tehát bizalommal a kegyelem trónusához, hogy irgalmat nyerjünk, és kegyelmet találjunk, amikor segítségre van szükségünk." (Zsidók 4,16).

Ez nagyszerű vigasztalás. És ez ad erőt ahhoz, hogy a megváltozzunk.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Hiszel-e abban, hogy Isten segíteni akar, hogy ellenállj a kísértésnek? Miért vagy miért nem?
  • Mit gondolsz, miért engedte meg Isten, hogy Jézus megtapasztalja a kísértéseket?
  • Mit gondolsz, hogyan ment meg Isten a kísértéstől, amikor hozzá kiáltasz?


Isten szeret téged, függetlenül attól, hogy mit tettél.

Mivel emberek vagyunk, többször kaptuk be a Sátán csaliját, és többször kerültünk a bűn horgára, mint ahányszor meg tudjuk számolni. De nem számít, mit tettél, vagy hol voltál, helyed van Isten örökkévaló családjában, amely készen áll számodra és csak rád vár. Csak hidd el és fogadd el.

Készen állsz? Íme egy ima, amivel nyugodtan elkezdheted:
"Drága Istenem, tudom, hogy amikor meghalok, közvetlenül neked fogok számot adni életemről. Bevallom, hogy nem vettem tudomást rólad. Tudom, hogy vétkeztem ellened, és a saját tervem szerint éltem, nem a tied szerint. Azt akarom, hogy ez mostantól megváltozzon. El akarok fordulni a bűneimtől, és hozzád akarok menni.
Köszönöm, hogy elküldted Jézust, hogy meghaljon mindazokért, amiket rosszul tettem, és ne nekem kelljen megfizetnem a büntetésemet. Tudom, hogy nem érdemlem meg a bocsánatodat. Tudom, hogy csak a te kegyelmed menthet meg engem, Uram.
Jézus, köszönöm szeretetedet, hogy minden bűnömet magadra vetted és elfogadhatóvá tettél a menny számára. Alázatosan kérem, hogy ments meg! Kérlek, hogy ments meg a bűnöktől és azoktól a szokásoktól, amik most elrontják életemet. Hiszek benned, Jézus. És hiszem, hogy megtartod ígéretedet, hogy azonnal, biztosan, teljesen és örökre megmentesz engem. Jézus nevében. Ámen."

*(Daily Hope by Rick Warren, 2024.01.28.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása