Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Jézus feltámadása mindent megváltoztatott!

2024. április 01. 03:00 - Anika Enikő

 “Én vagyok az, aki feltámasztja a halottakat és újra életet ad nekik. Bárki, aki hisz bennem, mégha meghal is, mint bárki más, újra élni fog. Örök életet adott annak, aki hisz benne, és soha nem fog elveszni.” János 11,25-26 (TLB)

Jézus feltámadása mindent megváltoztatott! Szó szerint felosztotta a történelmet Krisztus előtti és Krisztus utáni időszakra. Ez a legfontosabb esemény az emberiség történelmében, és három dolgot bizonyít.

Először is, a feltámadás bizonyítja, hogy Jézus pontosan az, akinek vallotta magát! Többször elmondta, hogy ő Isten Fia, és azért jött, hogy meghaljon a bűneinkért. És pontosan ezt tette. Jézus Krisztus feltámadása a történelem egyik legjobban dokumentált eseménye. Bármely bíróság előtt megállná a helyét, és valóban meg is állta, sokszor az évszázadok során. Pál apostol ezt mondta: „Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam: hogy Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint, eltemették, és feltámadt a harmadik napon az Írások szerint, és megjelent Kéfásnak, majd a tizenkettőnek. Azután megjelent több mint ötszáz testvérnek egyszerre, akik közül a legtöbben még mindig élnek, néhányan azonban elhunytak. Azután megjelent Jakabnak, majd valamennyi apostolnak. Legutoljára pedig, mint egy torzszülöttnek, megjelent nekem is.” (1Kor 15,3-8)

Másodszor, a feltámadás bizonyítja, hogy Jézus megtartja az ígéreteit. Jézus azt mondta a tanítványainak, hogy „megölik, és a harmadik napon feltámad” (Máté 16,21). Mivel Jézus megtartotta ezt az ígéretet, bízhatsz Isten igéjének többi ígéretében is. A Biblia azt mondja: „Mert akárhány ígéretet is tett Isten, azok mind „igenek” Krisztusban. . . . [Ő] ránk helyezte tulajdon pecsétjét, és szívünkbe helyezte Lelkét letétként, garantálva azt, hogy el fog jönni.” (2Kor 1, 20-22 )

Harmadszor, a feltámadás bizonyítja, hogy van élet a halál után. Jézus Krisztus feltámadása miatt van reményünk a jövőre nézve. És ez egy olyan remény, amely nem okoz csalódást (lásd Róma 5,5). Jézus ezt mondta: “Én vagyok az, aki feltámasztja a halottakat és újra életet ad nekik. Bárki, aki hisz bennem, még ha meghal is, mint bárki más, újra élni fog. Örök életet adott annak, aki hisz benne, és soha nem fog elveszni.” (János 11,25-26 TLB fordítás)

Hol hallasz még ilyen ígéretet? Sehol! Ki más tud ilyet ígérni neked? Senki! Ha nem veszed át Jézustól, akkor nem lesz a tiéd. Ez elképesztő ajándék, és már ma a tiéd lehet. Mi kell hozzá? Csak az, hogy higgy benne!

A Biblia azt mondja: „Ez az örömhír elmondja, hogy milyenné tesz minket Isten a maga szemében. Ez hit által érhető el; az elejétől a végéig hit által. Ahogy a Szentírás mondja: „Hit által van élete az igaznak” (Róma 1,17 NLT fordítás). Isten Igéje azt is mondja: „Kegyelemből üdvözültetek, hit által – és ez nem tőletek van, hanem Isten ajándéka – nem cselekedetek által, hogy senki ne dicsekedhessen” (Ef 2,8-9).

A jó hír az, hogy Jézus halála és feltámadása hozzáférést biztosít számunkra Istenhez. Más szóval, csak úgy juthatunk  a mennybe, ha Istenben bízunk, az ő Fián, Jézus Krisztuson keresztül. „Isten azt mondja, hogy elfogad és felment minket – nem nyilvánít bűnösnek, ha bízunk abban, hogy Jézus Krisztus elveszi a bűneinket. És mindannyian üdvözülhetünk ezen a módon, ha Krisztushoz jövünk, függetlenül attól, hogy kik vagyunk vagy milyenek voltunk” (Róma 3,22 TLB fordítás).

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Mit jelent számodra tudni azt, hogy Jézus feltámadása jól dokumentált történelmi tény?
  • Segít-e Jézus feltámadása neked jobban bízni a Biblia ígéreteiben? Miért vagy miért nem?
  • Elkötelezted-e magad Krisztus mellett? Ha igen, milyen változást hozott ez a döntés az életedben? Ha nem, mi tart vissza attól, hogy ma elkötelezd magad mellette?

A Krisztus iránti elkötelezettség imája

Ha készen állsz arra, hogy életedet Jézus Krisztusnak szenteld, akkor imádkozz eképpen:

„Kedves Jézus! 

Megígérted, hogy ha hiszek benned, minden rossz, amit valaha elkövettem, megbocsáttatik. Megismerem életem célját, és egy napon örökkévaló mennyei otthonodba fogadsz.

Megvallom a bűneimet, és hiszem, hogy te vagy az Isten, az én Megváltóm. Uramként fogadlak be az életembe. Életem minden részét átadom ma neked, irányíts engem és dönts helyettem.

Uram Jézus, szeretnék megnyugodni szeretetedben. Köszönöm, hogy nem kell megdolgoznom érte, és hogy nem kell kiérdemelnem. Életem hátralévő részét arra akarom fordítani, hogy téged szolgáljalak, ahelyett, hogy magamat szolgálnám. Alázatosan rád bízom az életem, és arra kérlek, hogy ments meg, és fogadj be a családodba. Jézus nevében imádkozom. Ámen."

Ha az imént elmondott ima által befogadtad Jézust a szívedbe, akkor kérlek, hogy írj nekem angolul a Rick@PastorRick.com címre, mert szeretnék neked néhány ingyenes anyagot küldeni, mely segít elindulni Jézussal közös utadon.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2024.03.25)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb oldali sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása