Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten egy következetes édesapa

2024. július 27. 03:00 - csmsdvd

20240720v2.png

„Minden tökéletes ajándék felülről van, az Atyától jön, aki nem változik, mint a mozgó árnyék.” (Jak 1,17 NIV fordítás)

Számíthatsz Istenre. Ő megbízható és szavahihető. Méltó a bizalmadra.

Néhányan közületek talán olyan apákat ismertek, akik kiszámíthatatlanok, megbízhatatlanok és szeszélyesek. Mindig változnak, attól függően, hogy éppen milyen hangulatban vannak. A következetlen apák a bizonytalanságot adják tovább a gyermekeiknek.

A Szentírás azonban azt mondja, hogy Istennek soha nincs rossz napja. Ő nem ébred morcosan, nem hangulatember, és nem kel fel bal lábbal az ágyból reggel. Ő következetes és hűséges.

Pál Timóteushoz írt második levele 2. fejezetének 13. versében ezt mondja: „Ha hűtlenek vagyunk, ő hű marad, mert ő magát meg nem tagadhatja.” Isten még akkor is hűséges, amikor én hűtlen vagyok. Ha én következetlen vagyok, Isten akkor is következetes. Ha én megbízhatatlan vagyok, Isten akkor is megbízható. Nem számít, mi minden változik a világban, egy dologban biztos lehetek: Isten mindig ugyanúgy cselekszik velem szemben. Ő szeret és következetes, függetlenül a hangulatomtól. Ugyanúgy szeret engem a rossz napjaimon is, mint a jó napjaimon.

Isten maga mondja ezt Malakiás próféta könyve 3. fejezetének 6. versében: „Én, az Úr, nem változtam meg”. Ez jó hír!

A gyermekek és szülők közötti kapcsolatban az első számú probléma — ami lázadást, kárt, haragot és sértett érzelmeket okoz — a megszegett ígéretek. Amikor egy szülő azt mondja: „Egyszer majd ..., megígérem”. És az „egyszer majd” soha nem jön el.

De Isten következetes. „Micsoda Isten Ő! Milyen tökéletes minden tekintetben! Minden ígérete igaznak bizonyul.” (Péld 18, 30 TLB fordítás).

Ha Isten mond valamit, arra biztosan számíthatsz! Ő mindig hűséges. Ő mindig ugyanolyan, nem változik.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Lehet, hogy jó édesapád volt, lehet, hogy rossz, és lehet, hogy valahol a kettő között. De senkinek sincs tökéletes édesapja itt a földön. Mit jelent számodra tudni azt, hogy Isten tökéletes és hűséges Atya?
  • Mikor volt Isten hűséges hozzád akkor is, amikor te hűtlen voltál hozzá?
  • Istenre mindig számíthatsz. Miben kell ma számítanod rá?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2024.07.20.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása