Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A bölcs emberek az irgalmat választják

2024. július 31. 03:00 - papk

 water-373780_640.jpg

„A szeretet elfelejti a hibákat; a velük való zsörtölődés a legjobb barátokat is szétválasztja.” Példabeszédek 17:9 (TLB fordítás)

A Biblia szerint a bölcsesség „tele van irgalommal és jó cselekedetek gyümölcsével” (Jakab 3:17 ). Más szóval - még akkor is, amikor az emberek elrontják, vétkeznek, botladoznak és kudarcot vallanak - bölcs dolog kegyelmet mutatni.

Isten egyszerre a legbölcsebb és a legkönyörületesebb lény a világegyetemben. Minden, amid van az életben - még a következő lélegzetvételed is -, az ő ajándéka. Ha azt kapnánk, amit megérdemlünk, nem élnénk. Isten azonban pontosan azt adja nekünk, amire szükségünk van, nem pedig azt, amit megérdemlünk. Ő tele van irgalommal.

Ugyanígy a bölcs emberek másoknak is azt adják, amire szükségük van, nem pedig azt, amit megérdemelnek. A bölcs emberek nem hangsúlyozzák mások hibáit; ehelyett a bölcs emberek irgalmasak. Ők elnézőek az emberekkel - mert tudják, hogy Isten mindig elnéző velük.

Amikor ítélkezel, ostobán viselkedsz. De amikor irgalmas vagy, akkor Istent tükrözöd.

A Példabeszédek könyve 17 rész 9. verse azt mondja: „A szeretet elfelejti a hibákat, a nyaggatás miattuk a legjobb barátoktól válik el” (TLB fordítás).

Ennek egy gyönyörű példáját láttam Mike-ban, aki évekig a Saddleback létesítményeinek munkatársa volt. Aznap futottam össze vele, amikor ő és felesége, Sally az 50. házassági évfordulójukat ünnepelték. Sally épp indulni készült, így odasétáltam a kocsijához, hogy gratuláljak neki. Megkérdeztem tőle: „Mi a titka az 50 éves házasságnak?”. Rám nézett, és azt mondta: „Lelkész úr, én soha nem próbáltam megváltoztatni őt”.

Miután elhajtott, odamentem Mike-hoz, és megkérdeztem: „Mike, mi a titka az 50 éves házasságnak?”. Azt mondta: „Soha nem próbáltam megváltoztatni őt.”

50 év házasság alatt Sally és Mike biztosan sokszor látták egymást botladozni és kudarcot vallani. De ahelyett, hogy ostobán ítélkeztek volna, úgy döntöttek, ahogy a Példabeszédek könyve 17. rész 9. versében olvashatóak szerint, hogy elfelejtik egymás hibáit. Bölcsen újra és újra kegyelmet mutattak.

Ma, holnap és holnapután döntsd el, hogy irgalmat mutatsz a körülötted lévő embereknek. Ha bölcs, irgalmassággal teli életet élsz, az hosszú távon nagy hasznodra válik.

 

Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:

  • Mikor volt valaki irgalmas hozzád ahelyett, hogy azt adta volna, amit megérdemeltél? Milyen hatással volt ez az életedre?
  • Hol látod Isten irgalmasságának bizonyítékát az életedben?
  • Milyen kapcsolatban voltál ítélkező ahelyett, hogy irgalmas lettél volna? Mi az az egy gyakorlati módja annak, hogy ma irgalmasságot nyújts annak a személynek?

Hol fogod tölteni az örökkévalóságot?

Bűneid elválasztanak téged Istentől. És csak Isten kegyelme az, ami lehetővé teszi, hogy újra helyes kapcsolatba kerülj vele.

A Biblia azt mondja: „Kegyelemből vagytok üdvözülve, hit által - és ez nem magatoktól van, hanem Isten ajándéka -, nem pedig cselekedetekből, hogy senki se dicsekedjék” (Efézus 2:8-9 NIV fordítás).

Ha kész vagy elfogadni Isten kegyelmét, akkor imádkozd ezt az imát:
„Drága Jézusom, nem akarom, hogy a bűneim többé elválasszanak tőled. Megígérted, hogy ha hiszek benned, minden rosszat, amit valaha is elkövettem, megbocsátasz, megtanulom életem célját, és egy napon befogadsz a mennyei örök otthonodba.

„Megvallom a bűneimet, és hiszem, hogy te vagy az én Megváltóm. Megígérted, hogy ha megvallom a bűneimet és bízom benned, megmenekülök. Hiszek neked, amikor azt mondod, hogy az üdvösség kegyelemből, hit által jön, és nem bármi által, amit én teszek. Befogadlak téged az életembe, mint az én Uramat. Ma életem minden részét átadom a te irányításodnak.

„Úgy akarok élni, ahogyan te teremtettél engem, és életem hátralévő részét arra akarom használni, hogy téged szolgáljalak, ahelyett, hogy magamat szolgálnám. Átadom neked az életemet, és arra kérlek, hogy ments meg és fogadj be a családodba. Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Ha most imádkoztál azért, hogy elfogadd Jézust, kérlek, írj nekem egy e-mailt angolul a Rick@PastorRick.com címre, és tudasd velem. Szeretnék küldeni neked néhány ingyenes anyagot, hogy segítsek elindulni a Jézussal való utadon.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2024.07.24.)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása