Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Segítsd a gyermekeidnek, hogy megismerjék Istent

2010. június 24. 00:00 - jkriszti

"Megjelentettem a Te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak, és nekem adtad őket, és ők megtartották a Te igédet."(János 17:6)   

A világ tele van olyan fiakkal és lányokkal akik kétségbeesetten sóvárognak egy apa után, aki a lelki vezetőjük lehetne. Lehetséges, hogy a te gyermekeid is ilyenek? Te is lehetsz a gyermekeid leki vezetője, olyan jellemvonásokat fejlesztve bennük, amilyeneket Jézus tanított a tanítványainak három éven keresztül.

Még ha nem is vagy apa vagy anya, képes leszel másokat Istenhez vezetni, ha Jézus példáját követed.

Először is, Jézus segített a tanítványainak megismerni Istent.

Apák, ez a  ti első számú felelősségetek apaként. Kell, hogy segítséget nyújtsatok a gyermekeiteknek Isten megismerésében, mert az örökkévalóság a tét: élet vagy halál, mennyország vagy pokol. A ti feladatotok, hogy a gyermekeitek valóban megismerjék Istent.

Figyeljétek meg mit mond Jézus:"...hozzád tartoznak." Elismeri, hogy a tanítványok Istenhez tartoznak. És emlékeztet minket, hogy mi sem birtokoljuk a gyermekeinket. Ők Istenhez tartoznak. Kölcsönbe adta nekünk őket egy bizonyos időszakra, amikor is azt akarja, hogy mi gondoskodjunk róluk. A szülői lét, mint a vezetés minden egyéb formája, valójában a gondoskodásról szól. Megtanulod azt mondani, hogy: "Istenem, én vagyok ezeknek a gyermekeknek a gondozója, akiket rám bíztál, és azt fogom tenni, amit szeretnél, hogy tegyek, hogy segítsem őket a céljaik elérésében."
   

Figyeld meg mit mond az Ige: "Megjelentettem a Te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. " És nem ezt mondja, hogy: "Én beszéltem róla. Én prédikáltam róla. Én kioktattam őket. Beszédet tartottam Rólad, hogy a tanítványok megismerjenek Téged." Azt mondja: " Megjelentettem. " Ő példát mutatott. Ez az egyik legkijózanítóbb igazsága a szülői létnek. Jó vagy rossz irányba, helyes vagy helytelen módon, ha tetszik, ha nem, a gyermekeid Istenről alkotott képe jórészt a te szülői magatartásod  alapján fog alakulni. Ez lehet, hogy nem tetszik neked. Nekem sem tetszik, de ez az igazság.

Ha te egy türelmetlen és követelődző apa vagy, akkor a gyermekeid is azt fogják gondolni, hogy Isten is türelmetlen és követelődző. Hogyha távolságtartó és közönyös vagy, és soha nincs időd a gyermekeidre, akkor azt fogják hinni, hogy Isten is távolságtartó és közömbös feléjük. Ha te következetlen vagy és nem lehet rád számítani, ha nem tartod be az ígéreteidet, azt fogják gondolni, hogy az ő mennyei Atyjuk is következetlen és nem lehet rá számítani, valamint nem tartja be az ígéreteit.

 Milyen Isten valójában?
    *Isten törődő
    *Isten közel van és figyel a részletekre
    *Isten következetes
    *Isten képes a szülői szerepre, Ő a legmegfelelőbb

Ha a gyermekeim abban a tudatban fognak felnőni, hogy Isten gondoskodó, közel van, következetes és a legmegfelelőbb, akkor nekem is gondoskodónak, elérhetőnek, következetesnek kell lennem. Kellőképpen törődnöm kell a gyerekeimmel, hogy megmutatnhassam, hogy Isten éppen ilyen és, hogy megmutathassam, nekik, ők hogyan válhatnak Krisztushoz hasonlóvá.
 

(Daily Hope by Rick Warren, 2010. június 17. )

 

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása