Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten gondoskodó Apa

2010. szeptember 17. 03:00 - FHanna

"Minden gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok." (1Pt. 5,7)

Biztos voltál már valamikor olyan helyzetben, hogy megkérdezted: "Isten nem törődik velem?". A tanítványok kérdezték ezt Márk evangéliumának 4. részében. Egy hajón voltak a tavon, amikor feltámadt a szél és nagy vihar lett. A víz időnként átcsapott a hajó felett, ami kezdett megtelni vízzel. Jézus aludt. A tanítványok felkeltették és feltették neki a lehető legfontosabb kérdést: "Mester, nem törődsz azzal, hogy elveszünk?". (Mk. 4,38)

Mi a helyzet veled? Vajon Istent érdekli a kifizetendő rezsid, az egészséged, hogy sikeres, vagy sikertelen vagy az életben? Érdeklik a gyerekeid és az oktatásuk, vagy hogy valaha is megházasodsz-e, vagy sem? Érdekli a vita a barátoddal, vagy, hogy hogy érzed magad ma reggel? Isten azt mondja: "Naná, hogy érdekel! Én gondoskodó Apa vagyok."

A Máté 6,31-32 írja: "Ne aggódjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk magunkra? Mindezt a pogányok kérdezgetik; a ti mennyei Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van minderre." A következő vers így folytatja: "De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek."

Az Írás azt mondja, Istent érdekli az életed minden egyes kis részlete. Ez annyira hihetetlen, hogy fel sem bírom fogni. Isten gondoskodó Isten. Ő törődik az életed minden egyes részletével.

Nemrég  bejött egy férfi az irodámba, és azt mondta: "Én keresztény vagyok, de nem érzem, hogy bárhová is jutnék a keresztény életemben. Mintha üresjáratban ragadtam volna." Azt kérdeztem: "Mit gondolsz, mi lehet a probléma?" Azt mondta: "Szerintem az a baj, hogy nem szeretem Istent eléggé." Mire azt feleltem: "Nem ez a te problémád. Nem az a problémád, hogy nem szereted Istent eléggé. Az a problémád, hogy nem érted, Ő mennyire szeret téged."

A szeretet mindig válasz a szeretetre. A Biblia azt mondja: "Mi tehát azért szeretünk, mert ő előbb szeretett minket." (1 Jn. 4,19) Mikor így beszélsz: "Nem szeretem Istent", az azért van, mert nem fogtad fel, hogy ő valójában mennyire szeret téged. Ő az életed minden apró részletével törődik. Ő irgalmas és gondoskodó Apa.

(Daily Hope by Rick Warren, 2010.szeptember 10.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása