Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Amíg vársz, Isten dolgozik

2015. augusztus 14. 03:00 - FodorImi

„Reménykedve várom az Urat, bízom a segítségében, mert megígérte.” (Zsoltárok 130:5 – TLB fordítás)

Isten nem csak azt akarja, hogy türelmesen várj, míg válaszol az imádságodra, hanem azt is akarja, hogy reménykedve várd. Legyen hited. Bízz Istenben, hogy meghallgat és válaszol. Mikor reménykedve várod, azzal azt fejezed ki Istennek, hogy hiszel az ígéretiben. Hiszed, hogy meg fogja tartani a szavát.

Daniel Boone-t, a híres vadnyugati pionírt egyszer megkérdezték: „Volt már, hogy eltévedt a pusztában?” Azt válaszolta: „Nem, soha nem tévedtem el. Az megtörtént, hogy hetekig zavarban voltam, de sosem tévedtem el.”

Lehet, néhányan éppen most zavarban vagytok. Zavarban vagy a házasságod felől: „Imádkozom, hogy jobb legyen, de semmi nem lett jobb.” Zavarban vagy a szakmai előmeneteled felől: „Milyen irányba menjek, merre váltsak munkát?” Zavarban vagy a kapcsolataid felől. Erőtlennek, reménytelennek érezheted, és semmit sem tudsz tenni, hogy változtass a helyzeteden. Össze vagy zavarodva.

Ne csüggedj el! Ne add fel! Imádkozz! Volt nagyon-nagyon sok olyan kérés az életemben, amiért imádkoztam Istenhez, de sosem kaptam választ. Gondolok egy imádságomra, amiért közel 24 éven át minden nap imádkoztam, és nem lett megválaszolva. Nem tudom, Isten miért nem adta meg. Nem értem.  Azonban ezt határoztam el: Akár megválaszolja Isten ezt az imát, akár nem, mindhalálig hiszek az ígéreteiben. Mert Isten jó Isten, tudja mi a legjobb, még akkor is, ha én nem értem.

Mikor Isten nem válaszol az imáidra, akkor emlékezned kell egy pár nagyon fontos igazságra. Először is, Isten irányít, nem te. Ő jobban tudja nálad, mire van szükséged. Nincs olyan nagy hegy, amit ne tudna elmozdítani. Nincs olyan nagy probléma, amit ne tudna megoldani. Nincs olyan mély fájdalom, amit ne tudna lecsendesíteni. Isten irányít, és neki van terve.

A másik dolog, amire emlékezned kell, akár megkapod valaha is a választ, akár nem, Isten megjutalmazza a türelmed – ha nem itt ezen a világon, akkor az örökkévalóságban.

„Reménykedve várom az Urat, bízom a segítségében, mert megígérte.” (Zsoltárok 130:5 – TLB fordítás)

Beszéljetek róla:

  • Istennek mely ígéreteire tarthatsz igényt, míg várod, hogy megválaszolja az imádat?
  • Megmutatta már Isten a hűségét irántad a múltban?
  • Mit vársz Istentől, hogy megtegyen az életedben? Hogyan tükrözi a várakozásod az Ő nagyságát?

 

* (Daily Hope by Rick Warren – 2015.08.07)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása