Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Ünnepeld az egyéniségedet!

2015. október 01. 03:00 - Szíj Melinda

„Te formáltál először belülről, aztán kívülről… Ismered belsőmet és külsőmet, számon tartasz minden csontot a testemben; pontosan tudod, miként keltem lassanként életre… Mint egy nyitott könyv, figyelted, ahogy növekszem a fogantatásomtól a születésemig; életem minden állomása terítve állt előtted, életem napjait mind elkészítetted, mielőtt még egyetlen napot is éltem volna.” (Zsoltárok 139:13-16, MSG fordítás)

self-esteem.png

Isten nem pazarolj a megtapasztalásokat. Róma 8:28 így emlékeztet minket: Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál, azoknak, akiket elhatározása szerint elhívott.” (NIV fordítás).

A Saddleback Gyülekezetben öt tapasztalati tényezőt ajánlunk megfontolásra az embereknek, mely behatárolja, hogy milyen szolgálatra alkalmasak leginkább:

  1. Iskolai tapasztalatok: Mik voltak kedvenc tantárgyaid az iskolában?
  2. Szakmai tapasztalatok: Milyen munkákban lelted örömed és értél el eredményeket, amikor azokat végezted?
  3. Lelki tapasztalatok: Milyen jelentőségteljes illetve meghatározó élményeid voltak Istennel életed folyamán?
  4. Szolgálattal összefüggő tapasztalatok: Hogyan szolgáltad Istent a múltban?
  5. Fájdalmas tapasztalatok: Milyen problémák, fájdalmak és megpróbáltatások értek, amikből tanultál?

 
Az EGYÉNISÉGEDET Isten szuverén módon, saját céljára mintázta meg, így azt nem kérdőjelezheted meg, és nem is utasíthatod vissza. „Ki vagy te, barátom, hogy ellent mersz mondani Istennek? Egy agyagedény nem vonja kérdőre készítőjét: ’Miért formáltál engem ilyenre?’ Elvégre, a fazekasnak jogában áll úgy használnia az agyagot, ahogy kívánja.” (Róma 9:20-21a, TEV fordítás).

Ahelyett, hogy megpróbálnánk valaki mássá átformálni magunkat, ünnepelnünk kéne EGYEDISÉGÜNKET, amivel Isten ajándékozott meg mindegyikünket.

Ha megérted, hogy EGYÉNISÉG vagy, az építi az önbecsülésed. Mai társadalmunkban járványszerűen terjed az alacsony önértékelés. A legtöbb ember nem szereti magát. Kutatások egyik okként feltárták, hogy az összes megkérdezettek több mint 50 %-a nem a számára megfelelő állásban dolgozik. Én úgy hiszem, hogy a valódi önbecsülés – ellentétben a hétköznapi értelemben vett pszichológiai önbecsüléssel – két bibliai igazságon alapszik, nem pedig „a magunk erejéből álljunk talpra" és gondolkozzunk pozitívan: „Jól vagyok; te már kevésbé” filozófiáján. A valódi önbecsülés alapja a Jézussal való kapcsolatod, és, hogy tudatában vagy annak, hogy mi célból teremtett.

Beszéljetek róla

  • Mit tárnak fel ezek a bibliai idézetek a te EGYÉNISÉGEDDEL kapcsolatban?
  • „Hozd ide fiaimat a messzeségből, leányaimat a föld végéről -  mindenkit, akit nevemről neveznek, akit dicsőségemre teremtettem, formáltam és alkottam.” (Ézsaiás 43:7, NIV fordítás)
  • „A nép, amelyet magamnak formáltam, hirdeti majd magasztalásomat.” (Ézsaiás 43:21, NJB fordítás)
  • „Trónján ülve, Isten belátja valamennyiünket a Földön – Ő, aki mindenki szívét formálja, aki figyelemmel kíséri minden tettüket.” (Zsoltárok 33:14-15, MSG fordítás)

 

*(Daily Hope by Rick Warren, 2015.09.24.)

 

 

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása