Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Aggódni fogsz, vagy bízol az Úrban?

2015. december 28. 03:00 - Molyhoslepke

„A nagylelkűségetek.... nem csak Isten népének szükségeit fogja betölteni, hanem ahhoz is vezet, hogy egyre többen fognak hálát adni imában Istennek."  (2Kor 9:11-12, GW fordítás)

A hited olyan, mint egy izom: akkor erősödik, ha használod. Isten kétségkívül az anyagiakon keresztül teszi próbára a hitünket leggyakrabban. Biztos többször próbára tett már téged is ezen a területen. Bízol az Úrban, vagy aggodalmaskodsz ilyenkor?

A Biblia azt mondja, hogy amikor adsz, bizonyságot teszel a hitedről: „A nagylelkűségetek.... nem csak Isten népének szükségeit fogja betölteni, hanem ahhoz is vezet, hogy egyre többen fognak hálát adni imában Istennek.” (Kor 9:11, GW ford.)

Soha nem fogom elfelejteni azt az esetet, amikor megtanultam, hogy mennyire fontos a hitből való adás. Még diák voltam akkoriban. Két csekket kellett volna befizetnem, 500 dollárt tandíjra, 10 dollárt pedig egy barátomnak. A számlámon viszont összesen ötven dollár volt. Épp ekkor hallottam egy pásztortól, hogy a legjobb akkor elkezdeni tizedet fizetni, amikor tartozásunk van, vagy éppen ki kell fizetnünk valamit.

Ezért úgy döntöttem, adakozni fogok. Kivettem hát az ötven dollárt, és az Amerikai Biblia Társaságnak adtam. Ezután írtam nekik egy levelet is, amiben ez állt: „Küldök Önöknek ötven dollárt. Ha ezt olvassák, szeretném kérni, hogy imádkozzanak egy szegény, éhes, eladósodott diákért. Kérem, imádkozzanak értem!”

Ezzel elvetettem egy magot…

Három hét múlva egy beszédet kellett tartanom egy ifjúsági csoportnak a kaliforniai Norwalkban. Mivel önkéntes voltam, nem számíthattam fizetségre. De vasárnap este a pásztor felállt, és ezt mondta: „Gyűjteni fogunk most ennek a diáknak, aki egész héten itt volt velünk.” Miután megvolt a gyűjtés, odaadták a pénzt. Összesen 565 dollár volt. Ez azt jelentette, hogy ki tudtam fizetni az 500 dollár tandíjat, visszafizethettem a barátomnak a 10 dolláros tartozást, és be tudtam fizetni 55 dollár tizedet is.

Ezen kívül még száz hasonló történetet tudnék mondani. Számomra nem csupán elméleti tanítás, hogy Isten megáld minket, amikor adunk.

Az adás is az aratás törvényére épül. Azt mondja a Biblia: „aki keveset vet, az kevés termést is fog aratni, aki pedig bőven vet, annak az aratása is bőséges lesz.” (Kor 9:6, NIV ford.)

Mindig többet fogsz aratni, mint amennyit elvetettél, és ez az elv az élet minden területén így működik. Ha kritizálsz, csak több kritikát kapsz vissza. Ha dühöt sugárzol a környezeted felé, még többet kapsz belőle vissza.

Csak egyetlen kukoricamagot ültetsz, de sokkal többet kapsz vissza: egy egész növényt több cső kukoricával! Exponenciálisan megnő a hozadéka. Úgy aratsz, ahogy vetsz. Ez a világ rendje. Adj másoknak azon a területen, ahol szükségben vagy az életben, legyen bármi is az.

Amikor így teszel, növekedni fog a hited. Ha látod majd, hogy Isten sokkal többet ad, mint amit te adtál, kész leszel legközelebb még többet adni.

Beszéljetek róla

  • Hogyan tapasztaltad meg eddig azt, hogy növekedett a hited, amikor adtál?
  • Mi teszi számodra nehézzé azt, hogy adj vagy adakozz? Vannak olyan mentális, lelki vagy érzelmi korlátok, amelyekről úgy gondolod, hogy akadályoznak abban, hogy még többet adj? Mit gondolsz, miért vannak ezek a korlátok az életedben?
  • Hogyan tapasztaltad már meg eddig azt, hogy a magvetés törvénye működik az életedben?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2015.12. 21.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása