Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A pénzedet inkább a jellemed fejlesztésére fordítsd, ne a kényelmedre

2018. október 04. 03:00 - Lilla:)

"Növekedjetek a lelki erőben és ismerjétek meg még jobban Urunkat és Megmentőnket, Jézus Krisztust." (2. Péter 3:18., TLB fordítás)

Isten azt szeretné, ha felnőnél lelkileg és még inkább hasonlítanál Jézus Krisztusra. Hogyan is tedd ezt? Úgy, hogy a pénzed egy részét magadra, illetve a személyes növekedésedre fordítod.

A Biblia azt mondja a 2. Péter 3:18. szerint: "Növekedjetek a lelki erőben és ismerjétek meg még jobban Urunkat és Megmentőnket, Jézus Krisztust." (TLB fordítás)

Növekedhetsz lelkileg azáltal, hogy a pénzeddel fejleszted a készségeidet és tanulsz, hogy jobb vezető, szónok és hívő légy, vagy egyszerűen csak jobb ember.

Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de a kocsidat nem viheted magaddal a mennybe. Nem viheted magaddal a lakásodat, a bútoraidat, a ruháidat és a porcelánjaidat sem.

A jellemed viszont veled marad. Talán csábító, hogy a pénzed inkább a kényelmedre fordítsd, de Isten azt szeretné, ha inkább olyan dologba ruháznád azt be, ami veled megy a mennybe: a jellemedbe.

Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor egy keresztény könyvet veszel, az segít a növekedésben; olyan dologba invesztálsz, amit én úgy hívok: Isten "Növekedési Alapja". Bármikor, amikor kifizetsz egy részvételi díjat egy gyülekezeti hétvégére vagy egy konferenciára, ami segíti az életed javulását, ebbe a Növekedési Alapba fektetsz. Bármikor, amikor befizeted magad egy órára, ami segít megismerni Isten rád vonatkozó akaratát, Isten mosolyog és azt mondja, hogy jól gazdálkodtál.

Sosem felejtem el, amikor megvettem az első Bibliámat. Még tinédzser voltam és azt gondoltam, hogy "Ez életem legfontosabb könyve, úgyhogy a legjobbat veszem meg, amit csak találok." Kutakodtam egy kicsit és ráakadtam arra, amit szeretek úgy emlegetni, mint a Thompson Chain Magyarázó Biblia. Aztán azt mondtam: "Időtálló kötést szeretnék, szóval a legszebb bőrkötésben fogom beszerezni, amit csak találok." 60 dollárba került ezt a Biblia - két havi zsebpénzem. Két hónapra feladtam a nasikat, a filmeket és azokat a dolgokat, amiket szerettem, viszont szereztem egy értékes Bibliát, amiről tudtam, hogy életem hátralévő részében használhatom.

Még mindig meg van a Biblia. Ez a legértékesebb tárgyam, hiszen sok mindenen mentem vele keresztül, rengeteg dolgot bejelöltem benne.

A Biblia azt mondja: "Miért költitek olyan dologra a pénzeteket, ami nem igazi táplálék?...Jól figyeljetek rám és azt fogjátok enni, ami igazán jó; a lelketek élvezni fogja a gazdag ételt és megelégszik" (Ézsaiás 55:2., NCV fordítás).

Költheted a pénzed "műkajára, vagy "lelki eledelre". Inkább amellett tedd le a voksod, hogy olyan ételre költöd a pénzed, ami a lelked táplálja, és segíti a lelki növekedésed.

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez:

  • Hogyan próbál a társadalmunk meggyőzni minket arról, hogy a kényelmünk még a jellemünknél is fontosabb?
  • Miért elégít ki minket szellemileg inkább a "lelki étek" mint a "műkaja"?
  • Milyen kényelmi cikket tudnál feladni, hogy a pénzed inkább a jellemed fejlesztésére fordíthasd?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2018.09.27.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása