Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Lehet, hogy rossz helyeken keresed a gondosodást?

2019. március 01. 03:00 - Anika Enikő

“Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem. Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért. Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem. Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet olajjal, csordultig van poharam. Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az Úr házában lakom egész életemben.” (Zsoltárok 23)

 

 

A 23. Zsoltár elmagyarázza nekünk, hogy Isten miként és hogyan fejezi ki jóságát az életünkben. Ezek a jótétemények, nem azért elérhetőek a számunkra, mert mi jók vagyunk, hanem azért mert Isten jó. Amikor valóban megérted Isten jóságát - ahogy az a 23. Zsoltárban jelenik meg -, az meg fogja erősíteni a hitedet. Ekkor képes leszel elmondani a következőket:

  1. Isten minden igényemet és szükségemet megadja, tehát nincs semmi okom aggodalmaskodni.
  2. Isten segít nyugalmat és békességet találnom.
  3. Isten felfrissít és felüdít engem, amikor kimerültem.
  4. Isten vezet engem, hogy helyes döntést hozzak.
  5. Isten velem lesz a félelmekkel teli és sötét napjaimon.
  6. Isten megvéd és biztonságban tart engem.
  7. Isten támogatni fog engem akkor is, ha konfliktusok vannak körülöttem.
  8. Isten pártfogásában fog tartani.
  9. Isten sokkal több áldással tölti meg a szívemet, mint, amit el tudok képzelni.
  10. Isten megóvja a jövőmet, és egy nap elvisz engem a mennybe.

Amikor Jézus eljött a Földre és meghalt a bűneinkért a kereszten, akkor ezzel megnyitotta az ajtót számunkra ahhoz, hogy Isten jóságának minden jutalmát megkapjuk. Azért nevezzük JÓ pénteknek an angolban a Nagypénteket, mert Isten jó volt hozzád és hozzám! Ám Jézus számára, nem volt jó a Nagypéntek. Neki fájdalmas volt és kínzásokkal teli. Jézus önként mondta ezt: “Senki nem veheti el tőlem, hanem önként adom oda az életemet.” (János 10:18, GNT fordítás) Isten jóságának végső kifejezése az, hogy Isten elküldte a Megváltót, hogy érted haljon meg.

Jézus a következőt mondja: “Én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek. Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja a juhokért.” (János 10:10-11)

Mindenkinek szüksége van arra, amit Isten kínál. Ám lehet, hogy te nem a megfelelő helyeken keresed? Sok ember azt  várja, hogy a fent felsorolt 10 szükséglet a munkájában, a bankszámláján, a barátságaiban, a szerelmi kapcsolataiban, a gyerekeiben vagy a családjában teljesedik be. Isten azonban azt mondja neked: “Nálam keresd. Én vagyok minden jó forrása az életedben.”

A stressz legfőbb oka életedben az, hogy nem Isten jóságára összpontosítasz. Amikor úgy döntesz, hogy bízol Isten jóságában, akkor képes leszel reménységgel szembenézni a küzdelmekkel, és képes leszel megújítani a hitedet .

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

  • Tölts minden nap  néhány percet a héten azzal, hogy elismétled a 23. Zsoltár első hat versét és megtanulod kívülről. Ha már tudod fejből ezeket az igeversek, az vajon miként tud segíteni neked?
  • Nézd végig a 10 pontos listát Isten jóságáról az áhítatban és gondold át, hogy Isten mellett kihez, kitől vagy mitől vártad a szükségeidnek ilyenfajta betöltését!
  • Miként és hogyan ad erőt az, ha Isten jóságára összpontosítasz?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2019.02.22)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása