Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A megfelelő motiváció, hogy engedelmeskedj Istennek.

2019. május 08. 03:00 - ReveSz

"Barátaim vagytok ha azt teszitek amit néktek parancsolok." (János 15:14 NLT fordítás)

Jézus mondja a János 15:14-ben "Barátaim vagytok ha azt teszitek amit néktek parancsolok" (János 15:14 NLT fordítás)

Nem mondhatod, hogy szereted Jézust, ha emellett  bűnben élsz. Nem mondhatod, hogy keresztény vagy, ha mellette egy én központú életet élsz. Nem mondhatod, hogy Jézus követője vagy, ha emellett kiválogatod azokat az igéket amiket hallani szeretnél a többit pedig ignorálod. Jézus azt mondja az ő barátja vagy, ha engedelmeskedsz neki és az ő parancsolatainak.

Miért kell engedelmeskednünk Istennek? A hitetlenek mindig rosszul értelmezik ezt. Azt mondják, "Nem akarok keresztény lenni, mert nem akarok Istennek engedelmeskedni. Ti hívők csak bűntudatból, félelemből vagy kötelezettségből engedelmeskedtek neki, és én nem akarom azt az életet élni. "

Miért engedelmeskedjünk valójában Istennek? Mert ő szeret minket! Ő a legjobbat akarja nekünk. Ő úgy szeret mint ahogy senki más. A Biblia azt mondja az egyetlen ok amiért van szeretet a földön az, hogy Isten a szeretet. Mi nem bűntudatból, félelemből vagy kötelességből engedelmeskedünk Istennek. Mi szeretetből engedelmeskedünk Istennek, mert ő szeretett minket és ezért megmentett.

Mikor középiskolás voltam, egy srác odajött hozzám és ezt mondta: "Le vagy korlátozva." Én azt feleltem: "Mire gondolsz?" Erre ő: "Le vagy korlátozva, mert keresztény vagy. Nem teheted meg egyik király dolgot sem, amit mi mindannyian csinálunk."

A szemébe néztem és ezt mondtam: "Minden drogot kipróbálhatnék amit csak akarnék. Be tudnék drogozni bármivel amivel csak akarok. Bármit ihatnék amit csak akarok. Bármelyik buliba elmehetnék ahová csak akarok. Annyi nővel lefeküdhetnék amennyivel csak akarok. De engem Jézus átformált, ezért nem akarom azt, ami árt nekem."

Akkor már nem akartam ezeket a dolgokat tenni és ma sem akarom. Ezek olcsó, hamis izgalmak, melyek átmeneti hatásokat adnak,de később ezek vissza hatnak rád. Ez tűnhet a szabadságnak, de mulandóak, és kétségbeeséshez vezetnek. Depresszióhoz vezetnek, és nem töltenek be megelégedettséggel.

János 15:9-11 mondja : "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket... Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök teljessé legyen.”

Isten nem akarja, hogy félelemből engedelmeskedj neki. Nem akarja, hogy a büntetéstől való félelem miatt engedelmeskedj neki. Isten azt akarja, hogy szeretetből engedelmeskedj neki. Az ő szerete az, ami az igaz örömhöz vezet téged.

 

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez:

  • Ahhoz, hogy engedelmes légy tudnod kell, mit mond neked  Isten. Hogy tudhatod meg azt, hogy Isten mit akar veled tenni?
  • Tapasztaltad már valaha, hogy Istenhez való engedelmességed korlátok közé szorít? Milyen utakon keresztül láttad azt, hogy Isten az engedelmességgel a szabadsághoz vezet téged?
  • Hogyan nevelhetik a szülők a gyermekeiket arra, hogy szeretetből és ne félelemből legyenek engedelmesek? Milyen a szeretetből és nem a félelelmből jövő engedelmesség?

*(Daily Hope by Rick Warren 2019.04.28.) 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása