Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Ünnepi lakomád van, vagy böjtölsz az Isten Igéjén?

2019. május 10. 03:00 - FodorImi

„Milyen édesek szavaid nekem; édesebbek a méznél.” (Zsoltárok 119:103 – NLT fordítás)

Miután a feleségem Kay és én eljegyeztük egymást, valami szokatlan dolgot tettünk. A világ két ellentétes végébe költöztünk. Kay Birminghambe, Alabama államba ment, hogy egy belvárosi gyülekezetben szolgáljon, én pedig Japánba, Nagaszakiba mentem gyülekezetet plántálni. Jegyességünk legnagyobb részében távol voltunk egymástól.

Akkoriban még nem voltak mobiltelefonok. 15 dollárba került 1 perc telefonhívás Japánba, mi pedig nagyon szegények voltunk. Így csak egyetlen lehetőségünk maradt, a levélírás. Mindegyikünk minden nap levelet írt. Abban az időben számomra mindig a nap fénypontja volt megkapni Kay leveleit. Amint a szerelmeslevél megérkezett, abban a pillanatban feltéptem és azonnal elolvastam. Aztán újra és újra olvastam, és próbáltam a sorok között olvasni. Aláhúztam és memorizáltam részeket a levelekből. Igyekeztem összegyűjteni minden cseppjét annak a szeretetnek, amivel ez a nő volt irántam.

Mi lenne, ha ugyanilyen módon olvasnánk a Bibliát – Isten szerelmes levelét?

Ha nem hajolsz a Biblia fölé, nem merülsz el benne, ha nem szedegeted össze minden cseppjét a benne levő bölcsességnek, akkor nem igazán érezted meg Isten számodra készített lakomájának az ízét. Zsoltárok 119:103 azt mondja: „Milyen édesek szavaid nekem; édesebbek a méznél.”

A Biblia tele van táplálékkal – szellemi eledellel, amely megtartja az egészséged, sőt még egy csomó desszert is van benne.

Lakmározol vagy böjtölsz Isten Igéjén? Tartsd észben, hogy hetente egyszer elmenni a gyülekezetbe és meghallgatni egy igehirdetést, az nem egy ünnepi lakoma. Ha hetente csak egyszer ennél ételt, bizony nem növekednél vagy nem maradnál egészséges.

„Nem csak kenyérrel él az ember, hanem minden Igével, amely az Isten szájából jön.” (Máté 4:4 – ESV fordítás)

Isten Igéjének édes ízét igazán csak akkor tapasztalhatod meg, amikor minden nap táplálkozol vele, és engeded, hogy betöltse a szíved és az elméd.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

  • Válassz egy igeverset a mai áhítatból, és olvasd el az egész fejezetet. Ízlelgesd, élvezd Isten szavait. Milyen jó dolgot, milyen táplálékot kaptál Istentől ebből a fejezetből?
  • Milyen változtatást tehetsz a reggeli vagy esti rutin teendőidben, hogy legyen időd olvasni Isten Igéjét és elmélkedni rajta?
  • Isten Igéjének olvasása utáni vágyad hogyan változik meg, amikor arra gondolsz, hogy a Biblia Isten szerelmes levele a számodra?

 

*(Daily Hope by Rick Warren – 2019.05.03.)

Szólj hozzá!
Címkék: bibliaolvasás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása