Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Szükséged van Isten erejére a tartós változáshoz

2019. augusztus 16. 03:00 - Lilla:)

„Mindent kipróbáltam, de semmi sem segített. Elértem a határaimat. Senki sem tehet értem semmit? Nem ez az igazi kérdés?” (Róm 7,24 The Message fordítás).

change.jpeg

Nem jöttél még rá, hogy gyakran te vagy saját magad legnagyobb ellensége? A saját reakcióid, félelmeid és hiányosságaid okozhatják, hogy őrült módon viselkedsz. Tisztában vagyok vele, hogy rám ez teljesen igaz.
Szükségem van arra, hogy megmentsenek magamtól, mert vannak dolgok, amiket nem szeretek magamban: dolgok, amikről azt kívánom, bár máshogy csináltam volna, bár megváltoztathatnám. Én viszont képtelen vagyok rá, legalábbis a saját erőmből biztosan. Szükségem van egy külső erőforrásra.

Lehet, hogy erre azt mondod: „Én tudok változni”. Utálom ezt mondani, de ez nem igaz. Minden újév elején készítesz valószínűleg egy listát arról, hogy mi lesz másképp, azonban január végére ez a lista a kukában landol. Miért? Mert egyedül képtelen vagy a változásra, ehhez szükséged van Isten erejére. Szükséged van egy Megváltóra. Valakire, aki képes elérni azokat a változásokat, amiket te nem.

Ha őszintén belegondolsz, néha te is úgy érzed, hogy az életed irányítása kiesett a kezedből. Ez igen gyakran előforduló érzés. Üdvözöllek az emberi fajban!

Pál apostol is így érzett közel 2000 évvel ezelőtt. Azt mondja a Bibliában: „Mindent kipróbáltam, de semmi sem segített. Elértem a határaimat. Senki sem tehet értem semmit? Nem ez az igazi kérdés? A válasz – köszönöm Istenem –, hogy Jézus Krisztus képes erre, és meg is teszi” (Róm 7,24–25 The Message fordítás). Ez a válasz!

Lehet, hogy azt az egy dolgot keresed, ami megadja neked a teljesség érzetét, ami értelmet ad mindennek, és békével tölti be az életed. Viszont ha nem keresed Jézus megváltását, akkor rossz helyen keresgélsz. Ezért vagy csalódott.

Lehet, hogy azt gondoljuk, ha megházasodunk, munkát szerzünk, előléptetnek, gazdagabbak leszünk, gyereket vállalunk, vagy látjuk a gyermekünket lediplomázni, a dolgok jobbra fordulnak. Sok ember keresi a megváltást önsegítő könyvekben, terápiákban, a divatban, diétákban vagy a nyaralásokban.

Azonban ezek egyike sem a megfelelő hely.

A választ nem a körülményeidben fogod megtalálni. Nem egy helyben, egy programban vagy egy pirulában találod meg. A válasz egy személy: Jézus Krisztus. Isten teremtett, és Istenért lettél teremtve. Amíg ezt nem érted meg, és nem fogadod el, addig nem lesz értelme az életednek.

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez:

  • Hogyan változna meg az életed, ha teljesen elfogadnád Jézust, és rá bíznád magad? Hogyan néz ki a „teljesen elfogadó” hit?
  • Milyen lépéseket tehetsz azért, hogy átadd az életed irányítását Istennek? Milyen gyakran kell megtenned ezt a lépést?
  • Mit jelent az, hogy Istenért lettünk teremtve?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2019.08.09.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása