Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten Igéjének fényében hozd meg a döntéseidet!

2020. május 04. 03:00 - ReveSz

20200504.jpg

„Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága” (Zsolt 119,105 NIV fordítás).

Semmi kétség afelől, hogy több döntést kell manapság meghozni, mint korábban bármikor. Mi egy olyan kultúrában élünk, ahol többféle lehetőség közül választhatunk.

És a döntések fontosak. Néha egy döntés olyan kicsi, mint egy kis zsanér, de azon mégis képes egy óriási ajtó elfordulni. Egy egyszerű döntés oly kicsinek tűnhet, mégis teljesen meg tudja változtatni életednek az irányát.

Mikor a főiskolára jártam, egyszer az utolsó pillanatban döntöttem el, hogy elmegyek egy találkozóra. Késve érkeztem, és leültem a hátsó sorba. Az egyetlen másik személy, aki abban a sorban ült egy Kay nevű nő volt, akit a találkozó után randira hívtam. Nyolc nappal később eljegyeztük egymást. Egy nem túl fontosnak tűnő döntés határozta meg az egész életem menetét.

Miután a döntéseken oly sok múlik, bölcsnek kell lennünk, hogyan hozzuk meg őket. A Példabeszédek könyve mondja: „Ha jobb éleslátást és ítélőképességet akarsz... tanuld meg az Úr tiszteletének és a benne való bizalomnak a fontosságát... ő megmutatja hogyan különböztesd meg a jót a rossztól, hogyan találd meg minden alkalommal a helyes döntést" (Péld 2,3–5.9 TLB fordítás).

Te hogyan hallgatsz Istenre, mikor meghozol egy döntést? Vizsgáld meg az ő Igéjét! Szeretem ezt úgy hívni: „megfelelőség teszt”. Döntéseid és cselekedeteid Isten akaratához igazodnak? Harmóniában vannak Isten Igéjével?

Két választási lehetőséged van arra, hogy kié legyen a végső hatalom az életedben: a világé vagy Isten szaváé; azé, amit a többi ember mond, vagy amit Isten mond.

Hogyha a döntéseidet a jelenlegi népszerű véleményekre alapozod, akkor mindig egy bizonytalan talajra fogsz támaszkodni, mert a kultúra minden nappal változik. Másrészt viszont, ha Isten Igéjére támaszkodsz, akkor egy biztos talajon állsz, mert az ő igazsága soha nem változik.

Nemrég felmentem a házunk padlására, de az ott lévő lámpa ki volt égve. Körbe sétálgattam a sötétben, és folyton beütöttem a fejem. „Kell egy zseblámpa” – gondoltam. Néha, mikor hozol egy döntést, úgy érezheted, hogy csak botladozol a sötétben. Szerencsére Isten adott neked egy zseblámpát: a Bibliát.

A 119. zsoltár 105. verse mondja: „Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága.”

És amikor Isten Igéjének világossága egyértelművé teszi a jó döntést, csak fogadj szót, még ha nem is érted azt. Nem értek az elektromossághoz, de ez nem állít meg abban, hogy felkapcsoljam a lámpát, vagy nézzem a tévémet. Nem értem a belső égésű motorok fizikáját, de mégis vezetem az autómat.

Nem szükséges megértened, hogy Isten miért mondja el a Bibliában, hogy mit tesz, hogy lásd annak a hasznát. Egyszerűen csak engedelmeskedned kell az ő utasításainak, és követned kell az ő elveit. Az utasításait azért adja, hogy a hasznodra váljon, és áldott leszel, ha követed azokat.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Milyen lényegtelennek látszó döntés hozott olyan eredményt az életedben, mint amikor egy kicsi zsanéron elfordulva ki tud nyílni egy óriási ajtó?
  • A világ tanácsai vagy Isten Igéje alapján hozod meg a döntéseidet? Mi az a lépés, amit ma meg tudnál tenni, hogy Isten Igéje felé fordulj a döntéshozatalodban?
  • Gondolj egy fontos döntésre, amit meg kell hoznod. Töltsd időt Isten igéjének tanulmányozásával és lásd meg, hogy mit kell elmondania erről.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2020.04.27.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása