Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Jézus megszabadít az ítélettől

2021. április 02. 03:00 - FodorImi

club-2492013_1920.jpg

„Azok akik hallják szavaimat és hisznek abban, aki elküldött engem, örök életük van. Nem lesznek elítélve” (Jn 5,24 GNT).

Képzeltél már el valaha ilyesmit? Itt van az ítélet napja. A menny kapuján kívül állsz egy igen hosszú sorban. Lassan haladsz előre, lépésről lépésre.

Amint egyre közelebb érsz, izzadni kezdesz, és azon vívódsz: „Vajon bejutok? Meg fogom csinálni? Isten valami óriási képernyőn meg fogja mutatni az összes buta és gonosz dolgot, amit valaha is tettem? Napvilágra kerül minden bűnöm?”

Van egy jó hírem számodra. A Biblia azt mondja, hogy aki hisz Jézusban – az ő halálában és feltámadásában –, nem lesz elítélve (Jn 3,18). Ezt maga Jézus ígérte meg.

Más szavakkal, amikor a mennybe érkezel, Jézus kitárt karokkal vár. Ő fog üdvözölni otthon, mert hívőként Isten családjába tartozol.

Jézus halála és feltámadása megszabadít az ítélettől. Ez jó hír?  Ó, igen!

Amikor a barátom, Buddy, gyerek volt, a vasárnapi iskolai tanítója azt tanította neki, hogy Isten ül a mennyben, és leírja az összes rossz dolgot, amit a gyerekek tesznek.

Megtanított az osztálynak egy éneket, amit minden héten elénekeltek. Az ének így szólt: „Az én Uram mindig csak ír. Ír, ír, mindig csak ír.”

Buddy azt mondta: „Ez teljesen megrémített. Azt gondoltam, soha nem fogok a mennybe jutni. A listám egyre hosszabb és hosszabb lesz.”

Így kezel Isten, amikor Krisztusba veted a hited? Épp ellenkezőleg! Isten egész időben folyamatosan radíroz, töröl, töröl, töröl. Megbocsát, megbocsát, megbocsát állandóan. Ül a mennyben, és folyamatosan nyomkodja a „Delete” gombot.

Honnan tudhatom ezt? A Biblia ezt mondja: „Isten a szeretet” (Jn 4,8 GNT), és a szeretet „nem őriz meg feljegyzéseket a rosszról” (1Kor 13,5 NIV).

Ha Jézus Krisztusba és az ő szeretetébe veted a bizalmadat, akkor a bűneid el vannak törölve. Nem kell többé félned Isten ítéletétől. Jézus Krisztus halála és feltámadása miatt szabad vagy az ítélettől.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Krisztus halála és feltámadása hogyan változtatta meg a nézőpontodat Isten ítéletéről?
  • Ha Isten nem tart meg feljegyzéseket a rosszról, akkor miért kell mégis arra törekednünk, hogy jó dolgokat tegyünk?

Nincs többé kárhoztatásuk azoknak, akik Jézus Krisztushoz tartoznak.

A Bibliában János evangéliumának 3. fejezetének 18. verse azt mondja, hogy azok, akik hisznek Jézus Krisztusban – az ő halálában és feltámadásában –, nem mennek ítéletre. Pál levele a rómaiakhoz 8. fejezetének 1. verse pedig ugyanezt mondja, más szavakkal: „Nincs kárhoztatásuk azoknak, akik Jézus Krisztushoz tartoznak.”

Ha kész vagy elfogadni ezt az ígéretet, és felhagyni az Isten ítéletétől való félelemmel, és elkötelezni az életedet Jézusnak, akkor imádkozd ezt az imádságot:

„Drága Jézus, megígérted, hogy ha hiszek benned, akkor minden rossz dolog, amit tettem, meg lesz bocsátva, és megismerem az életem célját. A helyett, hogy elítélnél, befogadsz engem a mennybe, örök otthonodba egy napon.

Megvallom bűneimet, és hiszem, hogy te vagy az Istenem, a Megváltóm. Befogadlak az életembe mint az én Uramat. Ezt nem tudom megfizetni, megszolgálni, nem tudok megdolgozni érte. Köszönöm, hogy ez a te kegyelmed ajándéka.

Ma feléd fordítom életem minden területét. Életem hátralevő részét a magam szolgálata helyett a te szolgálatodra akarom fordítani. Alázatosan odaszánom életemet neked, és kérlek, hogy ments meg engem, fogadj be engem a családodba! Jézus nevében imádkozom. Ámen!”

Ha elmondtad ezt az imádságot, és elfogadtad Jézust, kérlek írd meg nekem (angolul) a rick@pastorrick.com címre, hadd tudjak róla. Szeretnék küldeni neked néhány ingyenes anyagot, hogy segítselek a Jézussal való utazásod kezdetén.

(Daily Hope by Rick Warren, 2021.03.26.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása